مدیران خودروعصر اعتبار

سهم ۳۰ درصدی اجاره مسکن در هزینه زندگی مستأجران

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها حدود یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است.

سهم ۳۰ درصدی اجاره مسکن در هزینه زندگی مستأجران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به آینده بازار اجاره مسکن در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: به طور حتم میزان کنونی نرخ اجاره بها در شهرها، تناسبی با افزایش قیمت ملک ندارد و میزان رشد اجاره بسیار بالاتر از نرخ قیمت مسکن در یک سال اخیر است، بر اساس آمارها نرخ مسکن حدود 80 درصد افزایش یافته است.
    لیزینگ مسکن

    افزایش آمار حاشیه نشینی نتیجه رشد هزینه های مسکن در کلانشهرها

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مستأجران تحت بالاترین فشارهای اقتصادی هستند و بسیاری از آن ها توان پرداخت اجاره بها را ندارند، از این رو به هر میزانی که هزینه زندگی بالا برود، به تبع آن حاشیه نشینی در شهرها بالا می رود، که به طور حتم افزایش آمارهای حاشیه نشینی هزینه های سنگینی را بر دولت وارد می کند.

    یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است

    وی با بیان اینکه بر اساس آمارها حدود یک سوم هزینه زندگی مستأجران مربوط به پرداخت اجاره مسکن است، گفت: قطعا اگر در حوزه مسکن سازی و بهبود وضعیت اجاره مسکن در کشور فکر و چاره اندیشی نشود، دولت باید در آن صورت اعتبارات و بودجه های خود را برای مدیریت تبعات حاشیه نشینی از جمله مقابله با گسترش اعتیاد، بروز جرم و خشونت و بخش های دیگر هزینه کند.

    رشد 17 درصدی نرخ اجاره مسکن نسبت به سال گذشته

    سرمایه گذاری در حوزه مسکن برای کاهش مشکلات مردم در خرید و اجاره ملک صرفه بسیار بالایی برای کشور دارد. بر اساس آمارها نرخ اجاره بها در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد رشد داشته که به نظر من این نرخ در برخی از نقاط بیشتر نیز است

    افضلی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه مسکن برای کاهش مشکلات مردم در خرید و اجاره ملک صرفه بسیار بالایی برای کشور دارد. بر اساس آمارها نرخ اجاره بها در شهری مانند تهران نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد رشد داشته که به نظر من این نرخ در برخی از نقاط بیشتر نیز است.

    تأثیر منفی خانه های خالی بر کمبود عرضه مسکن و افزایش تقاضا

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: امروز یکی از عوامل کمبود مسکن و نبود ملک برای اجاره، وجود خانه های خالی است، این مسئله آنقدر دارای اهمیت بوده که اگر این املاک ساماندهی شود، بخشی از کمبودهای حوزه مسکن رفع خواهد شد.

    وی ادامه داد: ایجاد یک سامانه دقیق برای شناسایی خانه های خالی و اعمال مالیات یا عوارض بر این املاک ضروری است، تا اعتبارات به دست آمده برای تولید مسکن برای اقشار کم درآمد هزینه شود.

    استفاده از تجارب کشورها برای تعیین استراتژی بازار مسکن

    افضلی گفت: به طور حتم برای تعیین استراتژی دقیق در حوزه مسکن باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده شود، قطعا اگر مولفه های استاندارد در حوزه ساخت مسکن و بازار املاک رعایت شود، زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم می شود.

    نقش دلال بازی در افزایش التهاب مسکن/بالا رفتن نرخ اجاره و خرید مسکن از نردبان دلال بازی

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز بازار مسکن درگیر مشکلاتی مانند دلال بازی است که این معضل بر افزایش قیمت مسکن و رشد اجاره بها تأثیر گذاشته است، که در این رابطه راه حل مناسب اجرای سیاست های مالیاتی بر عایدی سرمایه مسکن است، البته برای عملیاتی شدن آن باید تمام زوایای آن به خوبی دیده شود.

    شهرداری ها برای کاهش قیمت مسکن به صورت کوتاه مدت از منافع ملی چشم‌پوشی کنند

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از راه کارها این است که برای کاهش قیمت مسکن، دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری از جمله شهرداری ها از منافع کوتاه مدت خود و درآمدهای خود صرف نظر کنند، تا فضا برای رونق بازار مسکن و کاهش منطقی قیمت این بازار باز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار