مدیران خودروعصر اعتبار

نشست تخصصی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با رئیس جمهور؛

۶۴ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده یک میلیون و ۹۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تحویل مردم شده است.

۶۴ درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، احمد اصغری مهرآبادی در نشست تخصصی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با رئیس جمهور با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه در دولت یازدهم و دوازدهم 200 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شده است ، افزود: این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی تا سال 86 میزان واگذاری زمین به مردم فقط بیش از یک میلیون و 900 هزار قطعه بوده است.
    وی گفت: وام مسکن مهر در دو مرحله افزایش پیدا کرد که مرحله اول از 25 به 30 میلیون و مرحله دوم از 30 به 40 میلیون بوده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود:​ در فروش اقساطی مسکن به 71 درصد از متقاضیان تا امروز دفترچه قسط تحویل شده و 266 هزار واحد مسکن به پایان رسیده است اما متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت امکان تحویل وجود ندارد.

    احداث 200 هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم اجرا می شود
    مدیر عامل شهرهای جدید از مشارکت بخش خصوصی در طرح احداث 200 هزار واحد مسکونی جدید تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.
    همچنین حبیب الله طاهرخانی در دومین نشست امسال رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با تفکیک استانی واحدهای در دست در تهران 32 هزار واحد، البرز 25 هزار واحد، اصفهان 34 هزار و 500 واحد، خراسان رضوی 26 هزار واحد و فارس 25 هزار واحد ساخته خواهد شد.
    وی با بیان این که آغاز به کار این طرح ها به ترتیب تا دهه فجر امسال 60 هزار واحد در سال آینده 62 هزار واحد، سال 1399 حدود 47 هزار واحد و در سال 1400 شمسی 31 هزار واحد خواهد بود.
    طاهرخانی همچنین از برنامه ریزی برای احداث و اسکان جمعیت در 21 شهر جدید خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 17 شهر به مرحله اسکان جمعیت رسیده که عمده آن مناطق کلانشهری و برای تعادل بخشی به بازار مسکن کلانشهرها در نظر گرفته شده است.
    این مقام مسئول درباره مدل تولید و عرضه این مسکن نیز خاطرنشان کرد: چارچوب کلی اجرای طرح، مشارکت با انبوه سازان و شرکتهای سرمایه گذاری بانک مسکن و بنیاد مسکن خواهد بود به این معنا که زمین و در برخی نقاط پروانه ساختمانی سهم ما خواهد بود، انبوه سازان معتبر کار ساخت را برعهده می گیرند، دولت ورود مستقیمی به تولید نخواهد داشت و در پایان کار بر اساس آورده سهم ها تقسیم می شود شریک هم سهمش را در بازار عرضه می کند.
    مدیر عامل شهرهای جدید ادامه داد: ما در شهرهای جدید فعالیت توسعه ای داریم تا جریان عرضه متوقف نشود بخشی از آن را هم در قالب مسکن حمایتی در قالب سیاستهای دولت تامین می شود، 50 هزار واحد از این تعداد مشارکت در ساخت خواهد بود 148 هزار واحد هم مشارکت در محله سازی است که مشارکت ما در ساخت مربوط به اراضی ما در بافتها است، که صرفا در آن واحد احداث می کنیم و در بقیه، کل محله را با هم می سازیم یعنی توسعه جدید صورت می گیرد و خدماتی چون پارک و فضای سبز و کلانتری و مدرسه و درمانگاه در آن می سازیم.
    به گفته وی بخشی از عرضه هم در کنار مکران و اطراف دریای عمان، عسلویه در شهر جدید صیراف و شهر جدید در چابهار است و زیرساختها و عملیات قبل از شروع عملیات و رویکرد شهرهای جدید هم اقشار متوسط خواهد بود که بخش عمده نیاز مسکن آنها را رفع می کند.
    طاهرخانی با بیان این که تسهیلات معمول از بانک مسکن تامین می شود گفت: با افزایش سرمایه این بانک کاهش نرخ سود بانکی را هم خواهیم داشت که اگر تزریق شود می تواند به فرایند احداث کمک کند، ضمن آن که ما به شرکا اجازه می دهیم در مرحله 30 درصد پیش فروش کنند که این نقش خوبی به جذب نقدینگی خواهد داشت.
    مدیر عامل شهرهای جدید درباره این طرح ها گفت: در استان تهران شهرهای جدید پرند و اندیشه، در البرز هشتگرد، در اصفهان فولادشهر و بهارستان، در خراسان رضوی گلبهار و در فارس صدرا را داریم که زمانبندی شروع کار احداث 60 هزار واحد از امسال شروع می شود که در 7 هزار واحد آن مشارکت در ساخت و در 53 هزار واحد محله سازی انجام می شود.
    وی به عنوان نمونه شهر جدید اندیشه را در غرب استان تهران یادآور شد و گفت: 700 واحد مشارکت در ساخت و 1300 واحد مشارکت در محله سازی خواهد بود که پروژه ان آماده است، همینطور در پرند 4 هزار واحد برنامه ریزی کردیم که عملیات اجرایی بخشی از آن در سایت 88 هکتاری شروع شده است، ضمن آن که در پردیس 3 هزار واحد احداث می کنیم.
    مدیرعامل شهرهای جدید درباره ساخت واحد در هشتگرد استان البرز گفت: با توجه به بارگذاری بالای مسکن مهر در آن نقطه رویکردمان احداث مسکن ویلایی است، در اصفهان فولادشهر و بهارستان را داریم که 180 هکتاری را با همکاری شرکتهای بنیاد مسکن کار آماده سازی آن در حال انجام است، زیرساختهای آن تامین شده در حال آسفالت هستیم و در مراحل بعد با سرمایه گذاران می توانیم مشارکت کنیم.
    وی حسن اجرای این طرح ها را ورود بخش خصوصی دانست و گفت: در مسکن مهر چون دولت تصمیم گیر بود طرح هایی شروع شد که فاقد متقاضی بود اما در اینجا بخش خصوصی در طرح هایی ورود نمی کند که در آن بازدهی نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار