مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران:

اجازه تخریب خانه ویلایی «معمار» داده نمی شود

عصر ساختمان- مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در خصوص آگهی مزایده خانه معمار در محله فردوسی تهران گفت: اجازه تخریب این سازه داده نمی شود و با کمیته امداد در این باره رایزنی می کنیم.

اجازه تخریب خانه ویلایی «معمار» داده نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، روز گذشته روزنامه همشهری در صفحه 17 خود آگهی از مزایده املاک کمیته امداد خمینی (ره) را منتشر کرد.در ردیف 26 این لیست اسم خانه‌ای به چشم خورد که کار مهندس علی‌اکبر صادق است.

    علی‌اکبر صادق از طراحان محله چهارصددستگاه در پیروزی و همکار در پروژه‌های چون ساخت آرامگاه سعدی،‌شعبه مرکزی ساختمان بانک مسکن در خیابان فردوسی، ساختمان الحاقی شرکت ارتباطات زیرساخت در ابتدای خیابان ناصرخسرو و ... است، بیشتر کارهای او با همکاری فروغی و با کاربری ساختمان‌های دولتی است.

    خانه صادق تنها کار باقیمانده ویلایی مهندس صادق به متراژ 2224 متر است که به قیمت 16 میلیارد و 15 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است این خانه در خیابان فردوسی، خیابان صادق، پلاک 8 و 10 است.

    محمدعلی سعادتی مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در این باره گفت:‌ تعدادی از املاک این چنینی در اختیار برخی از نهادها قرار دارد.

    وی با بیان اینکه امروز با کمیته امداد مکاتبه‌ای خواهیم داشت،‌گفت: در این ساختمان امکان تخریب و نوسازی وجود ندارد.

    به گفته سعادتی،‌زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم که اگر کمیته امداد مایل باشد بعد از مرمت ساختمان می‌تواند از این سازه به عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی استفاده کند.

    وی با بیان اینکه اگر کمیته امداد این پیشنهاد را قبول نکند، شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد منعقد خواهد کرد که این ساختمان به صورت بلندمدت در اختیار شهرداری باشد تا برای کارهای فرهنگی استفاده شود.

    سعادتی ادامه داد: اگر هم این پیشنهاد را کمیته امداد قبول نکند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری می‌شود.

    وی‌ تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز در این ملک داده نخواهد شد.چرا که یکی از معدود خانه‌های ویلایی در محدوده فردوسی است و همچنین سازنده آن یکی از هنرمندان معاصر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار