مدیران خودروعصر اعتبار

اصول بازاریابی در مشاور املاک ‍

عصر ساختمان- در دنیای کسب و کار امروز با وجود تعداد زیاد رقبا دیگر با روشهای قدیمی و سنتی نمی توان به رقابت پرداخت و آشنائی با تکنیکهای نوین بازاریابی و بکارگیری آنها تاثیر بسزائی در میزان موفقیت و آینده حرفه ای شما دارد.

اصول بازاریابی در مشاور املاک ‍
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»،  در ادامه به تشریح روشهای بازاریابی در مبحث آموزش مشاور املاک می پردازیم.

    تکنیک‌های بازاریابی معمول و رایج
    نکته اول تکنیکهای بازاریابی در مشاور املاک: آرشیو قدرتمند و جامع از فایلهای املاک بوجود آورید. یکی از مهمترین ابزار قدرت هر بنگاه در فایل های موجود در آن است پس سعی کنید تا جائیکه می توانید بایگانی خود را قوی کنید. هنگام مراجعه مشتری به بنگاه جهت خرید یا اجاره ملک شما می بایست فهرستی از فایلهای موجود مطابق درخواست مشتری را آماده و اراده دهید. اگر بایگانی شما کامل نباشد بطور مثال یک ملک در منطقه شما وجود داشته که شما آن را ندارید ولی بنگاه دیگری در نزدیکی شما به آن دسترسی داشته و بدین صورت مشتری خود را از دست می دهید.   
    نکته دوم تکنیکهای بازاریابی در مشاور املاک. اگر شما در مورد حق الزحمه یا پورسانت خود تجدیدنظر کنید البته به میزان کم، در اینصورت مشتریان شما افزایش خواهند یافت. این را در نظر بگیرید که یک مشتری راضی احساس خود را به اطرافیان و آشنایان خود انتقال داده و در نتیجه شما و بنگاه شما به عنوان یک بنگاه مشاور املاک منصف در منطقه شناخته خواهید شد و این مهم در کسب و کار شما تاثیر مثبتی دارد.
    نکته سوم تکنیکهای بازاریابی در مشاور املاک. هنگام مراجعه مشتری به بنگاه و یا تماس مشتری با شما فراموش نکنید که اطلاعات و شماره تماس مشتری را گرفته و یادداشت نمائید و به مشتری اعلام نموده که در اسرع وقت با دست پر تماس می گیرید.
    نکته چهارم تکنیکهای بازاریابی در مشاور املاک. ملک و واحد مسکونی مورد نظر را قبل از بازدید مرتب نمائید. شما به عنوان یک حرفه ای در شغل مشاور املاک باید این را بدانید که ملک تمیز و مرتب تاثیر بسیار زیادی بر بازدیدکننده دارد. اگر مواردی وجود دارد که نیاز به تعمیرات داشته با مالک هماهنگ نمائید تا برطرف گردد. اسباب و وسایل اضافی را به بیرون منتقل کرده و سعی کنید جذابیت خانه را افزایش دهید.
    نکته پنجم تکنیکهای بازاریابی در مشاور املاک. شروع به شبکه سازی کنید. از همان روز اول شروع بکار در شغل مشاور املاک هدف خود را بر توسعه ارتباطات و تعاملات با همکاران و مشاوران دیگر بنگاهها قرار دهید. با این کار می توانید از اطلاعات، مشتریان و فایلهای در دسترس آنها نیز استفاده نموده و خود را قدرتمند کنید. 
    تکنیکهای بازاریابی نوین و دیجیتال
    روشهای بازاریابی سنتی اگر چه هنوز هم رواج دارند و مورد استفاده قرار می گیرند ولی در اکثر مواقع بازدهی زیادی نداشته و به عبارتی هزینه و وقت صرف شده برای آنها در برابر بازدهی و عملکرد آن قابل قبول نیست. از اینرو با گسترش علم و فناوری و دنیای مجازی تکنیکهای نوین بازاریابی و از جمله بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) به سرعت جای خود را در دنیای کسب و کار باز کرده اند و هر روز هم رو به گسترش است. شغل مشاور املاک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال یکی از مباحث کلیدی در آموزش مشاور املاک است.

    انواع روشهای بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاور املاک  
    وب سایت (Website)
    امروزه داشتن وب سایت از اساسی ترین نیازهای هر کسب و کاری است. اگر شما هزینه و یا بودجه ای برای تبلیغات و استفاده از سایر روشهای بازاریابی در نظر ندارید حتما داشتن وب سایت را از این قاعده مستثنی کنید. مبحث بازاریابی آموزش مشاور املاک به شما می گوید که همانند سایر مشاغل داشتن وب سایت مختص بنگاه ضروری است و در واقع ویترین کسب و کار شما به حساب می آید. انواع مقاله ها در زمینه آموزش مشاور املاک، اخبار، فایلهای فروش و یا اجاره واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و غیره، معرفی بنگاه خود و مشاوران شاغل در بنگاه، تبلیغات و آگهی های املاک و خلاصه هر آنچه که کسب و کار شما و بنگاه شما را معرفی می کند می توانید در وب سایت خود نمایش دهید. قسمت پرسش و پاسخ، مشاوره آنلاین، انتقادات و پیشنهادات و لینک شبکه های اجتماعی خود را نیز در وب سایت خود بگنجانید تا به مشتری این اطمینان را بدهید که مجموعه ای پویا، بروز و کارآمد دارید و بنگاه شما یکی از بهترین انتخابهای مشتریان است.
    ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
    یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی دیجیتال در مبحث آموزش مشاور املاک، ارسال ایمیل های تبلیغاتی و معرفی خود از طریق ارسال ایمیل به جامعه هدف شماست. شما می توانید ایمیل را به مشتریان قبلی خود ارسال نموده و یا طی فرآیند تحقیقات بازار به آدرس ایمیل مشتریان دست پیدا نمائید. گروه آموزشی شزوما با برگزاری «دوره فروش اینترنتی ملک» به صورت حضوری و آنلاین به شما کمک می‌کند تا فروش املاک خود را تا چهار برابر افزایش دهید.
    بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
    یکی دیگر از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در آموزش مشاور املاک ارسال پیام به تلفن همراه مخاطبان شماست. شما می توانید یک پنل ارسال پیامک خریداری نموده و طی یک برنامه ریزی هفتگی و یا ماهیانه به ارسال پیام به مخاطبان ادامه دهید. برای شروع می توانید از مشتریان قبلی خود شروع کرده و به تدریج شماره موبایل افراد ساکن در منطقه را به آن اضافه نمائید.
    شبکه های اجتماعی (Social Media)
    استفاده از شبکه های اجتماعی جهت معرفی کسب و کار در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. شغل مشاور املاک نیز از این مقوله عقب نمانده و بنگاه ها و افراد حرفه ای در شغل مشاور املاک از این بستر مجازی بهره زیادی می برند. شما می توانید به طور شخصی و یا به عنوان بنگاه در کانالهای اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، لینکداین، گوگل پلاس، پینترست و ... اقدام به ایجاد کانال نموده و همه روزه انواع فایلهای موجود، شرایط مالی، پستهای آموزش مشاور املاک، عکسهای زیبا و جذاب به همراه آدرس وب سایت، آدرس و شماره تلفن خود را در قالب پست طراحی نموده و برای اعضا ارسال کنید.   

    در مورد شبکه های مجازی باید گفت که در ایران پرطرفدارترین شبکه ها تلگرام (Telegram) و اینستاگرام (Instagram) بوده که جزو شبکه های اجتماعی عامه پسند محسوب می گردند. شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn) از دیگر شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار است که مطالب مرتبط با استخدام و کسب و کار در آن منتشر می گردد. گوگل پلاس (Google+)، پینترست (Pinterest)، فیس بوک (Facebook) و توئیتر (Twitter) نیز از دیگر شبکه های مجازی بوده که البته در ایران کمتر مورد توجه است و شما می توانید با بازگشائی اکانت کاربری به نام خود و یا بنگاه مشاور املاک اقدام به معرفی کسب و کار خود نمائید. «دوره فروش اینترنتی ملک» آکادمی «شزوما» به صورت حضوری و آنلاین به شما کمک می‌کند تا فروش املاک خود را تا چهار برابر افزایش دهید.

    نکته مهم در خصوص نمایش فایل در فضای مجازی
    همانطور که گفته شد یکی از خصوصیات استفاده از تکنیکهای بازاریابی نوین و دیجیتال در مبحث آموزش مشاور املاک این است که در قبال هزینه به نسبت اندک در مقایسه با روشهای سنتی بازاریابی می توانید بازدهی و بازخورد بیشتری دریافت کنید. یکی از کارهایی که افراد حرفه ای در شغل مشاور املاک انجام می دهند این است که مشخصات واحدهای موجود جهت خرید و یا اجاره را در وب سایت و یا کانالهای مجازی به نمایش می گذارند. غالبا به علت ماهیت شبکه های مجازی در نمایش عکس و ویدئو با کیفیت عالی این کار با استقبال مخاطبان همراه می شود. لذا این نکته را در نظر بگیرید که با کمک یک عکاس حرفه ای اقدام به تهیه عکسهای جذاب و زیبا و حتی ویدئو از ملک مورد نظر نموده و در کانال خود به نمایش بگذارید. 



    بازاریابی در موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، تبلیغات کلیکی گوگل (Cost Per Click) و ... از دیگر انواع تکنیکهای بازاریابی دیجیتال است که تشریح آن از حوصله این مقاله خارج است.

    تبلیغات (Advertising) در مشاور املاک 
    استفاده از تکنیکهای بازاریابی در شغل مشاور املاک منجر به معرفی کسب و کار شما و افزایش تعداد مشتریان شما می شود. اما نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که سعی کنید به صورت مداوم تبلیغات و آگهی داشته باشید. چاپ آگهی مستمر در روزنامه ها، مجلات، چاپ بروشور و کارت ویزیت، چاپ آگهی در ماهنامه ها و هفته نامه های محلی، نصب بنر و حتی بیلبورد در منطقه، شرکت در فعالیتهای اجتماعی محله به نام بنگاه مشاور املاک، تبلیغات آنلاین و ارائه مقاله مشاوره املاک در وب سایتها و خلاصه هر آنچه که می تواند شما و بنگاه را به مخاطبان معرفی نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار