مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شهرستان شمیرانات تاکید کرد

برخورد بی رحمانه با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر اینکه با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد بی‌رحمانه‌ای خواهیم داشت،گفت: متخلفان بدانند بی‌رحمانه ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب می‌کنیم و آنان منتظر باشند در برخورد با قانون له شوند.

برخورد بی رحمانه با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیاوش شهریور با تاکید بر اینکه ظرف یک سال ونیم گذشته هیچ ساخت و ساز غیرمجاز جدیدی در سطح شهرستان شمیرانات انجام نشده است،اظهارکرد: شهرستان شمیرانات به‌ویژه در منطقه یک به علت ارزش افزوده بالا زمین و حجم نقدینگی زیادی که وجود دارد پول یا باید به سمت بورس و بخش‌های دیگر اقتصادی برود - که امروز به هردلیلی این اتفاق روی نمی دهد - و یا به ناچار به سمت خرید عرصه و اعیان روانه شود.

    وی افزود: ظرفیت منطقه یک شهرستان شمیرانات به لحاظ جمعیتی پر شده است و افزایش قیمت ملک در این بخش به نسبت ساخت، عرف نسبت ساخت و مصالح و واقعیت تا حد نهایت روی داده لذا افراد به سمت خرید زمین می‌روند که هم ارزش افزوده داشته و هم مورد استفاده به عنوان منطقه‌ای خوش آب و هوا در اطراف تهران باشد. بر همین اساس زمین در لواسان و رودبار قصران گران شده است.

    شهریورادامه داد: واقعیت این است که در اطراف تهران ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد اما ظرف یک سال و نیم گذشته در سطح شهرستان شمیرانات به جرات می‌توانم اعلام کنم هیچ ساخت و ساز جدیدی انجام نگرفته است و بیشترین حجم تخریب و برخورد با تخلفات را در طول بعد از انقلاب اسلامی ایران داشته‌ایم که از سوی جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی انجام شده است.

    وی تاکید کرد:به‌طور دائم و مستمر پایش و رصد منطقه انجام می شود و با هر ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری مقابله می کنیم. به این ترتیب یکی از سالم‌ترین زمانها در دست اندازی به منابع طبیعی را در سطح شهرستان ایجاد کرده ایم.

    فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه این منطقه به‌شدت مورد تاخت و تاز افراد سودجو است،گفت: بیش از 70 درصد احکام صادره کمیسیون ماده 100 در این منطقه تخریب است اما هنگام اجرای حکم مسائل زیادی همچون توقف حکم از طریق دیوان عدالت اداری وجود دارد که باعث می‌شود هنگامی که به اجرای حکم تخلف می رسیم و روی طبقات تخلف قبلی طبقات جدیدی غیرمجاز ساخته شده و دوباره برای ان باید حکم صادر شود و این روند پرونده ها را طولانی می کند لذا مشکلات برخورد با متخلفان بسیار است اما ما به جد پای کار هستیم.

    وی تاکید کرد: به شهروندان قول می‌دهم شجاعانه و با قاطعیت و قانون‌مداری با تخلفات مقابله و برخورد و از منابع ملی صیانت کنیم.

    فرماندار شمیرانات درباره ویلای ساخته شده در دل کوه و تراشیده شدن کوه برای ساخت آن که تصاویرش در شبکه‌های مجازی منتشر شد، گفت: این ویلا در بخش اوشان شهرستان شمیرانات بود که از سال 1384 مجوز دریافت کرده است و آرام آرام در طول سالیان این پروژه را تکمیل کرده است. این ویلا پایان کار هم دریافت کرده و همه اینها مربوط به قبل بوده و در این دوره شکل نگرفته است و قطعا در این دوره هیچ ساخت و سازی به این شکل انجام نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار