مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت اضطراری دو ساختمان از دوره پهلوی‌ها در خیابان جمهوری

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی استان تهران از ثبت اضطراری دو ساختمان در خیابان جمهوری خبر داد و گفت: این دو ساختمان مربوط به دوره پهلوی اول و دوم است که یکی از آنها مرمت شده و دیگری در معرض تخریب قرار گرفته است.

ثبت اضطراری دو ساختمان از دوره پهلوی‌ها در خیابان جمهوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن شیخ‌الاسلامی  در خصوص آثار جدیدی که قرار است در تهران به ثبت برسد،‌گفت: ما 15 پرونده ثبتی به صورت آماده برای ارسال داریم که بیشتر در منطقه 11 و 12 تهران قرار دارند.

    وی افزود: یکی از این خانه‌ها، خانه سرهنگ بهرامی در خیابان نوفل‌لوشاتو است که همزمان کار مرمت آن انجام می‌شود و قرار است کاربری فرهنگی خدماتی داشته باشد.

    شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه یک بخش از این خانه به کافه تبدیل می‌شود، گفت: این خانه موقوفه است که قبلاً تصمیم بر تخریب آن گرفته شد.

    وی ادامه داد: تا چند سال پیش این خانه زیر نظر اداره اوقاف استان تهران بود، اما خوشبختانه واقف این بنا پیگیر عدم تخریب شد و ما هم کارهای ثبت آن را انجام دادیم که فکر می‌کنم در این هفته پرونده آن مطرح شود.

    معاون میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد:‌یک مورد دیگر هم در لبه خیابان جمهوری (سه‌راه جمهوی) است یکسری ساختمان دوره پهلوی اول و دوم وجود دارد که روبه‌روی ساختمان آلومینیوم قرار گرفته است.

    شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه یکی از این ساختمان‌ها در چند سال گذشته مرمت شده و الان ظاهراً یک سفره‌خانه است، افزود: شاید کاربری آن متناسب نباشد اما خوشبختانه نگهداری شده، در کنار این ساختمان، ساختمان دیگری به همان شکل و شمایل وجود دارد که متأسفانه در معرض تخریب قرار گرفته و اولین اقدامی که باید انجام دهیم موضوع ثبت اضطراری است.

    وی افزود: ما موضوع را به شهرداری اعلام کرده‌ایم که جلوی تخریب گرفته شود و زمانی که بحث ثبت اضطراری پیش می‌آید فرآیند ثبت کوتاه‌تر می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه ملک خیابان جمهوری مربوط به دوره پهلوی و ساختمانی در نبش کوچه صداقت است، گفت: ما هنوز مالک را پیدا نکرده‌ایم اما به دنبال این هستیم که پروسه ثبت را انجام دهیم و به مالک ابلاغ کنیم و مستندات اولیه را نیز هر چه زودتر  تهیه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو