مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد :

اعترافی تکان‌دهنده درباره زلـــــــــــــــزله تهران

عصر ساختمان:رئیس جمعیت هلال احمر در اعترافی تکان‌دهنده درباره زلزله تهران گفت: بسیاری از نهادهای کمک‌رسان در زلزله تهران به‌شدت آسیب‌پذیرند. به‌هرحال باید بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی‌ سرپا باشد. حتی بعید می‌دانم ستاد مرکزی هلال احمر نیز آمادگی داشته باشد.

اعترافی تکان‌دهنده درباره زلـــــــــــــــزله تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، یک از نهادهایی که باید در حوادثی چون زلزله آماده باشد هلال احمر است و این در حالی بود که هر زمان رئیس این جمعیت در جلساتی که خبرنگاران حضور داشتند و صحبت از زلزله تهران به میان می‌آمد بلندگو را خاموش می‌کرد به‌معنای اینکه این مطلب رسانه‌ای نشود.

    ولی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه مهمی به‌صورت علنی با اظهار نظرهای خاصی، نوعی تهدید و یا به‌قول خودشان ترس مدیریت شده‌ای را به مردم درباره زلزله تهران مطرح کردند که در این رابطه سید امیر محسن ضیایی درباره این موضع خود به تسنیم توضیحاتی ارائه کرد.

    ضیایی: ایجاد نگرش وجود یک ترس مدیریت شده قابل قبول هست که این در واقع یک نوع حساس سازی جامعه است، حساس سازی مسئولین هم است، زلزله بالاخره موضوع کاملاً روشنی است که از نظر مطالعات این اتفاق خواهد افتاد ولی زمانش را هیچ کس نمی‌تواند بگوید.

    هرچه از زمانی هم که دوره‌اش پیش‌بینی شده می‌گذرد هم شدتش بیشتر می‌شود، ما هم که میزان آسیب پذیری خودمان را می‌دانیم و می‌دانیم که هر کاری که بخواهیم انجام دهیم زمان می‌برد و هرچه هم ما این زمان را از دست دهیم در آن تاریخی هم که نمی‌دانیم کی زلزله خواهد آمد طبیعی است که میزان آسیب ما نیز بالاتر خواهد رفت.

    بنابراین آسیب پذیری بالاست، در شهر پرجمعیتی هم زندگی می‌کنیم و توان ما هم محدود است، بنابراین باید هشدار ما هشدار جدی باشد و در درجه اول مسئولین و تصمیم گیران و تصمیم سازان و بعد خود مردم به‌عنوان کسانی که باید مطالبه کنند مسائلی را رعایت کنند.

    براین اساس این موارد را ما باید هم در دستورالعمل‌هایمان و هم در مقرراتمان از این به بعد ملاحظه کنیم. ما دیگر نباید شاهد این باشیم که شرایط غیراستاندارد در پایتخت ایجاد شود تا اینکه برگردیم، چون هر کاری کلی اعتبارات می‌خواهد، مثلاً همین مقاوم سازی کار خیلی ساده‌ای نیست و پول زیادی می‌خواهد.

    از طرفی بسیاری از نهادهایی که می‌خواهند کمک رسانی به مردم کنند خودشان به‌شدت آسیب پذیرند، این هم یک نکته دیگری است. به هر حال ما می‌خواهیم بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی‌مان سرپا باشد. حتی در ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر واقعاً این آمادگی وجود دارد؟ به‌نظر من در حد قابل قبولی نیست و باید سعی بیشتری کنیم.

    البته کارگروه زلزله تهران را از مهر سال گذشته فعال کردیم. جلسه دارند و گفتیم از صاحب‌نظران دانشگاهی هم استفاده کنند. حداقل پلن جمعیت هلال احمر برای این موضوع چیست؟ ما حداقل بدانیم کجای کاریم و وضعیت‌مان به چه صورت است و بعد سایر دستگاه‌ها هم با آنها کار کنیم.

    بنده اطلاع دارم که فعالیت‌هایی در سایر بخش‌ها در حال انجام است؛ مثلاً سازمان مدیریت بحران شهر تهران مشغول است و فعالیت‌ها و همکاری‌ای با کشورهای دیگر مانند ژاپن دارد، منتها کافی نیست، باید همه برای این موضوع کمک کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار