مدیران خودروعصر اعتبار

مشهد، شهردار جوان خود را شناخت

عصر ساختمان- شهردار سابق مشهد گفت: مسئولان در این ۱۴ ماه به هیچ درخواست من پاسخ منفی ندادند و من هم تلاشم این بود که به هیچ درخواست مسئولان جواب منفی ندهم. چون معروف بود که در مشهد مسئولان با هم نمی سازند و کارها گیر می کنند. امیدوارم همین رسم ادامه پیدا کند و بهره اش را مردم ببرند و حالشان خوب باشد.

مشهد، شهردار جوان خود را شناخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا کلایی شهردار جدید مشهد دیروز شنبه 24 آذر 97 در آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد پس از دریافت حکم خود از جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور و میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: واقعیت این است که زمانی که وقتی صحبت شهرداری مشهد پیش آمد قرآن کریم را باز کردم آیه 96 سوره اعراف آمد. دلم قرص شد. با این نشانه ای که دریافت کردم حداقل مطمئنم با کمک شما و شهروندان مشهد می توانیم دوره پر امیدی را رقم بزنیم.

    وی ادامه داد: ظرفیت مشهد بی تردید زیاد دارد اما کوچکتر و خسته تر از آن است که تحمل تضادها را داشته باشد. مشهد مانند سایر شهرهای ایران درگیر شکاف هایی است که تنها راه حل گفتگو است. ما به گفتگو در ابعاد مختلف بین نسلی، بین رشته ای، بین جریانی، بین نهادی و سازمانی نیاز داریم. این گفتگو پربازده ترین و کم هزینه ترین راه برای مواجهه با شکاف ها و تضادهاست.

    شهردار مشهد یادآور شد: باید وارد گفتگو شویم و می خواهیم در دوره ای که مسئولیت داریم بیشترین خدمت را به شهروندان و زائران داشته باشیم. قدم اول را من و همکارانم باید بردارند و ان جلب اعتماد مردم با کار و عمل است تا آنکه مردم هم در کنار ما قرار بگیرند و مشهد را دوست داشته باشند و با کمک هم این شکاف ها را در شهر التیام ببخشیم و مشهد را به جایگاه رفیعش برسانیم. بنابراین روز اول در شورای شهر از همه نهادها و دستگاه ها کمک خواستم.

    کلایی افزود: ای امام رئوف و مهربانی همه آن چیزی که این شهر دارد ناشی از نفس پربرکت شماست. همه آنچه ما امروز نیاز داریم مهربانی به یکدیگر برای خدمت به شهروندان مشهد و زائران و مجاوران امام رضاست است. قدرتی به ما بده که با تمام توان به ارائه خدمت بپردازیم.


    رضا حیدری دیروز شنبه 24 آذر 97 در آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد گفت: تقریبا 475 روز از آغاز مسئولیت ما در شورای پنجم مشهد گذشته است. شورای پنجم محصول رقابتی ترین انتخابات شورای شهر بود. بنابراین این شورا به خواست مردم نزدیک تر است.

    وی افزود: اقبال مردم سرمایه بی بدیلی شد که در اختیار همکاران ما در شورا قرار گرفت. رویکرد ما مبتنی بر شفافیت، کارآمدی، توسعه متوازن و عدالت محور است. شهر به مثابه آینه بزرگی است که شهروندان هر روز خود را در آن می بینند. یکی از وظایف شورای شهر این است که پاسدار حریم و حرمت شهر باشند.

    رئیس شورای شهر مشهد یادآور شد: یکی از مسئولیت های خطیر شورای شهر موضوع انتخاب شهردار  است که باید درباره آن به مردم پاسخگو باشند. ما در 13 ماه قبل معارفه آقای تقی زاده خامسی را برگزار کردیم و نمی دانستیم در این گردش ایام چه اتفاقی رقم خواهد خورد. شورای شهر به همراه آقای تقی زاده و با همکاری و فداکاری همه عناصر مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی تلاش وافری را در مدیریت شهر مشهد انجام داد.

    وی ادامه داد: با تکیه بر داده های عینی و قابل اندازه گیری، مشهد وضعیت خوبی را در بین کلانشهرهای کشور در حال حاضر دارد. من از زحمات شبانه روزی آقای تقی زاده تشکر می کنم، اقدامات ارزشمندی را به یادگار گذاشتند. ما از حضور و همکاری ایشان در مدیریت شهری مشهد استفاده خواهیم کرد.

    حیدری اظهار کرد: ما با قانون منع به کارگیری بازنشستگان مواجه شدیم. امیدواریم که مجلس به مدد شوراها و شهرداری بیاید اما در نهایت ما ناچار شدیم وارد فرایند انتخاب شهردار جدید شویم. که سخت ترین تصمیم ما بود. آیین نامه مصوب شورا را عمل کردیم. اکثریت شورا تأکید داشتند که از وارد شدن به فرایند طولانی و تنش زا خودداری کنیم. این فرایند را طی کردیم براساس آیین نامه شورا آقای کلایی به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.

    وی اضافه کرد:بومی بودن، تحصیلات مرتبط، تخصص و تجربه لازم و رفتن به سمت جوان گرایی ملاک انتخاب شهردار جدید بود. با توجه به سابقه آقای کلایی در دوره شورای شهر سوم و مدیریت او در شهرداری، شورای شهر را به این نتیجه رساند که ایشان را انتخاب کند که در یک فرایند کوتاه نیز حکم آقای کلایی صادر شد.

    رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: برنامه 35 هزار میلیارد تومانی مشهد هفته گذشته در شورای شهر تصویب شد، شفافیت، فسادزدایی، توسعه متوازن و عدالت محور، کاهش فاصله شمال و جنوب، تدوام سیاست تعامل و هم افزایی، حکم رانی مطلوب شهری با مشارکت مردم و تلاش برای استفاده از ظرفیت های ملی از جمله مولفه هایی است که امیدواری آقای کلایی در عینیت بخشیدن به آنها موفق باشند.

    حیدری گفت: انشاءالله با همراهی و هماهنگی و همسویی همه دستگاه های اجرایی مشهد، آقای کلایی در مسئولیت جدید موفق باشد.

    امیدوارم شهردار جدید حال مردم را خوب کند
    تقی زاده خامسی پیش از سخنرانی از دست حیدری رئیس شورای شهر، میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی و جمالی نژاد معاون وزیر کشور لوح تقدیر گرفت، همچنین آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس قرآن نفیسی را از موزه آستان قدس به شهردار سابق مشهد اعطا کرد. حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری خراسان رضوی نیز با تقدیم هدیه ای به رسم یادبود از زحمات شهردار سابق تقدیر کرد.

    قاسم تقی زاده خامسی دیروز شنبه 24 آذر 97 در آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد گفت: من یادم هست در مراسم معارفه من، شهردار سابق 45 دقیقه تا یک ساعتی صحبت کرد. در همان جلسه معارفه با یک شعر کارم را شروع کردم و شعرم هم خطاب به امام رضا بود.

    وی ادامه داد: لازم می دانم دو نکته را بعد از 14 ماه مسئولیت بیان کنم. یک آرزوی توفیق برای آقای کلایی می کنم معتقدم انتخاب خوبی بود زمان زیادی هم نداریم و فقط 2 سال دیگر باقی مانده است. امیدوارم آقای کلایی حال مردم را بهتر کند.

    شهردار سابق مشهد یادآور شد: مسئولان در این 14 ماه به هیچ درخواست من پاسخ منفی ندادند و من هم تلاشم این بود که به هیچ درخواست مسئولان جواب منفی ندهم. چون معروف بود که در مشهد مسئولان با هم نمی سازند و کارها گیر می کنند. امیدوارم همین رسم ادامه پیدا کند و بهره اش را مردم ببرند و حالشان خوب باشد.

    از ظرفیت‌های جوان استفاده کنیم
    مهدی جمالی نژاد دیروز شنبه 24 آذر 97 در آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد گفت: تشکر می کنم از شورای شهر که در این مدت کوتاه دو مدیر مجرب و لایق را انتخاب کردند. مشهد اگر مدیریت شهری بر روی آن سرمایه گذاری کند این شهر در مسیر تاریخی خود قرار می گیرد.

    وی ادامه داد: در عالم تشیع کمتر یک الگوی جامع زیارتی داریم و شاهدش هستیم. آنچه مشخصه انحصاری شهر زیارتی است باید در شهر مشهد متبلور شود. براساس تضارب اندیشمندان و نخبگان کشوری این مدل احصا شود و مدل مدیریت شهر زیارتی تحقق پیدا کند.

    معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور یادآور شد: مشهد و خراسان تاریخی نباید تبلورش در حوزه شهر زیارتی کمرنگ شود. حضور نازنین حضرت امام رضا علیه سلام در مشهد این منطقه را به قطب علمی زمانه خودش مبدل کرد. این نگاه جدید، راهبرد جدید و گفتمان جدید را می طلبد. کجا بهتر از مشهد و چه زمانی بهتر از چهل سال پیروزی انقلاب و چه مرجعی بهتر از شهرداری می تواند این کار را انجام دهد.

    جمالی نژاد اظهار کرد: باز اندیشی، بازخوانی و باز آفرینی الزاما زیر و رو کردن نیروهای انسانی نیست، این تغییر نگاه و تغییر راهبرد را می طلبد. در مشهد خوشبختانه سال های سال است که این رویکرد شروع شده است. ما نیاز به مسئولانی داریم که نگاه شان به شهر فقط سازه ای و توسعه ای نباشد بلکه با نگاهی جامع دنبال شود.

    وی ادامه داد: ما نیاز به خواجه نصیر و شیخ بهایی ها و زکریای رازی های جدید داریم؛ به همین دلیل است که باید نگاه به توسعه شهر را متفاوت دید. اگر امروز در مشهد به داشته های تاریخی مان افتخار می کنیم، قطعا این داشته ها ماحصل تلاش مهندسان دیروز بود. مشهد آینده آنی خواهد بود که امروز در اندیشه مدیران طراحی می شود بنابراین باید با تلاش برای آینده مان افتخار آفرینی کنیم.

    معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور یادآور شد: تمام تفاسیری که اروپا از شهر همچون شهر سبز، شهر کودک و غیره ارائه می دهد همه اش در شهرهای اسلامی ما تبلور پیدا می کند. امیدواریم در این زمینه واردکننده دانش و علم نباشیم. از دانش خودمان استفاده کنیم که مشهد جدید را محقق کنیم این ظرفیت را در شورای شهر و مدیریت شهری مشهد می بینم.

    وی افزود: شهردار باید از تمام ظرفیت های شهر باید استفاده کند. باید زباله مسلمان، مسیحی، اصلاح طلب و اصولگرا را برد. متأسفانه اکثر شهرداران ما تک بعدی نگاه می کنند. باید در کنار نگاه توسعه ای نگاه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی هم داشت. خوشبختانه مشهد ظرفیت های خوب انسانی دارد.

    جمالی نژاد اظهار کرد: ما الان شرایط اقتصادی سختی داریم. ما نیازهای نامحدود و منابع محدود داریم. من از مدیران خواهش می کنم مردم خواستار ساده زیستی، شفافیت و پاسخگویی هستند. در دهه شصت برای گرفتن شیر صف های طولانی می ایستادند الان برکات زیاد است. آن زمان زیرساخت نداشتیم اما اعتماد مردم را داشتیم. امروز مسئولان باید مشکلات مردم را ببیند. خیلی از مردم با سیلی صورت خود را سرخ می کنند شهرداری به عنوان دستگاه نزدیک با شهروندان باید این مسئله را درنظر بگیرد.

    وی با تأکید بر تعامل مسئولان با روحانیت و علما ادامه داد: از ظرفیت های دانشگاهی و جوانان باید واقعا استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار