مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

رد تشکیل کمیسیون انتصابات در شهرداری

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران تشکیل کمیته برای انتصابات در شهرداری را رد کرد.

رد تشکیل کمیسیون انتصابات در شهرداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص خودداری بانک‌ها از ارائه تسهیلات به شهرداری تهران افزود: ما برای گرفتن اعتبارات از بانک‌ها به اندازه کافی وثیقه داریم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و آن چیزی که مشکل ایجاد کرده است میزان بدهی‌های ما به سیستم بانکی است.
    هاشمی گفت: آیین‌نامه‌هایی در سیستم بانکی است که اگر یک ارگان به یک بانک‌ هم بدهکار باشد نمی‌تواند از سایر بانک‌ها وام بگیرد لذا مانع اصلی ما برای استفاده از اوراق مشارکت بدهی‌های شهرداری به سیستم بانکی است که باید آن را از طریق مذاکره و بانک‌ها حل کنیم.

    وی افزود: از آنجایی که تعدد شهردار داشته‌ایم نتوانسته‌ایم با بانک‌ها به درستی مذاکره کنیم و بانک‌ها امید دهند که این بدهی‌ها در دراز مدت پرداخت می‌شود و اقدام به انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری کنند.

    وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تشکیل کمیسیونی برای انتخابات شهرداری گفت: این مطلب شایعه است و صحت ندارد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد، گفت: هنوز متن لایحه مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است و باید ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شود و در همانجا هم محل هزینه‌کرد آن مشخص شود.

    هاشمی در ادامه درباره بدهی دولت به شهرداری گفت: هر بخشی که حسابرسی انجام انجام شده و نظر دولت در خصوص تامین شود از طریق تهاتر پرداخت می شود برای مثال بدهی مالیاتی مترو به دولت به میزان 70 میلیارد تومان از طریق تهاتر پرداخت شده است.

    رئیس شورای شهر تهران در تشریح جلسه امروز مطرح شد، اظهار داشت: در ابتدا یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد و در ادامه الزام شهرداری به بررسی نحوه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری و سیاست‌های تدوین بودجه 98 مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: سپس افراد خبره‌ای که باید در شورای عالی فنی حضور پیدا می‌کردند، نامشان مطرح شد و در نهایت سه نفر انتخاب شدند.

    وی با بیان اینکه نمایندگان مورد نیاز در نظام وظیفه مشخص شدند تا بتوانند به پرونده‌های کفالتی در این حوزه رسیدگی کنند، بیان کرد: در نهایت جلسه تبدیل به مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی شد و بازرس مجمع در اتوبوسرانی مشخص شد و مجموعا چند ملک را هم مورد بررسی قرار دادیم و تکلیف باغ بودن یا باغ نبودن آن را مشخص کردیم.

    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش و ادغام پست‌های مدیریتی اظهار کرد: چون این موضوع آخرین دستور برای بررسی و دستور جلسات امروز بود متاسفانه به علت کمبود وقت در این مورد بحثی نشد و در جلسه آینده موضوع حذف و ادغام پست‌های مدیریتی مانند قائم مقامی در صدر قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار