مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک مشاوران املاک:

فروکش کردن تب قیمت‌ها در بازار مسکن

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه املاک مشاوران املاک با اشاره به کسادی در بازار خرید و فروش مسکن گفت: در حال حاضر تب و تاب بازار مسکن فروکش کرده و بازار به مصرف‌کنندگان واقعی رسیده و پیش‌بینی می‌شود که بازار ملک تا پایان سال به ثبات قیمتی برسد و احتمال افزایش قیمت‌ها دور از انتظار است

فروکش کردن تب قیمت‌ها در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در آذر ماه سال جاری نسبت به سال 96 بیان کرد: از ابتدا تا هجدهم آذرماه بالغ بر 27 هزار و 649 قرارداد خرید و فروش مسکن در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

    وی در ادامه افزود: اجاره نیز 22 هزار و 842 مورد قرارداد امضا شده که کاهش 13 درصدی اجاره‌نامه را نسبت به آذرماه سال قبل نشان می‌دهد.

    رئیس اتحادیه املاک مشاوران املاک تصریح کرد: در شهر تهران معاملات مسکن طی 18 روز ابتدای آذرماه 1397 بالغ بر 4805 مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش 60 درصدی را نشان می‌دهد. در همین مدت 6624 مورد اجاره‌نامه در تهران امضا شده که نشان از افت 17 درصدی نسبت به آذرماه سال قبل دارد.

    خسروی با اشاره به رکود در بازار مسکن اظهار کرد: برای وضعیت فعلی از واژه کسادی استفاده می‌کنم و رکود را قبول ندارم؛ زیرا رکود به معنای آن است که هیچ معامله‌ای انجام نشود در حالی که هم‌اکنون خرید و فروش مسکن در جریان است.

    وی تاکید کرد: مهم‌ترین علت کاهش محسوس معاملات به افزایش قیمت مسکن ناشی از رشد بازار‌های موازی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی مربوط می‌شود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: اگر به تجربه سال 1391 دقت کنیم سه برابر شدن قیمت ارز به ایجاد شوک قیمتی و افت معاملات در بازار مسکن منجر شد، اما بعد از مدتی وضع به حالت عادی برگشت. در حال حاضر نیز همان اتفاق تکرار شده و انتظار داریم در ماه‌های آینده اوضاع بهتر شود و تلاطم بازار مسکن فروکش کند.

    خسروی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تب و تاب بازار مسکن فروکش کرده و بازار به مصرف‌کنندگان واقعی رسیده و پیش‌بینی می‌شود که بازار ملک تا پایان سال به ثبات قیمتی برسد و احتمال افزایش قیمت‌ها دور از انتظار است و با این شرایط متقاضیان واقعی به تدریج وارد بازار مسکن می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو