مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد:

۶۰ درصد واحدهای مسکن روستایی غیر مقاوم است

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با تاکید بر لزوم شتاب بخشیدن به اجرای طرح های مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها گفت: هم اینک حدود ۶۰ درصد از این واحدها که معادل سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد است، غیر مقاوم هستند.

۶۰ درصد واحدهای مسکن روستایی غیر مقاوم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا سهرابی، سه شنبه در کارگاه آموزشی حقوق مهندسی در شیراز بیان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ظرف 10سال آینده باید 50 درصد از این واحدها مقاوم سازی شوند و ضروری است برای انجام این مهم فعالیت جهادی داشته باشیم.
    وی افزود: همچنین بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که آبان سال 95 انجام شد، 6میلیون و 70 هزار خانوار روستایی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 600 هزار خانوار فاقد مسکن هستند.
    سهرابی ادامه داد: از سوی دیگر تا پایان برنامه ششم و هفتم توسعه کشور و طی افق 10 ساله با توجه به اجرای طرح جامع مسکن روستایی، حدود 240 هزار خانوارهای جدید ناشی از ازدواج به این تعداد نیز افزود می شود.
    این مقام مسئول با اشاره به برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه مسکن روستایی گفت: در سال های اخیر بیش از 130میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در زمینه توسعه مسکن روستایی پرداخت شده است.
    سهرابی بیان کرد: اعطای این تسهیلات که توام با نظارت و پایش های مهندسی بوده، تاثیر بسزایی در توسعه روستایی داشته و چهره بسیاری از مناطق را متحول کرده است.
    مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: این بنیاد در زمینه احداث مسکن ویژه خانوارهای دارای 2عضو معلول، در زمینه بهسازی مناطق آسیب دیده، اجرای طرح های توسعه و همچنین مقاوم سازی مناطق روستایی به همه اصول مهندسی پایبند است و مقررات ملی ساختمان را در اجرای طرح های عمرانی با حساسیت دنبال می کند.
    سهرابی گفت: عملکردهای این بنیاد در زمینه بهسازی مناطق روستایی در همه مناطق قابل توجه است و مهندسان ناظر دقت در نظارت را نه صرفا به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک عقیده راسخ مبنای کار خود قرار داده اند.
    وی با تاکید بر لزوم تداوم نظارت ها در فعالیت های عمرانی و مهندسی توسعه روستایی، اظهار داشت: یک خطای کوچک در اعمال نظارت ها گاه می تواند به بهای از دست رفتن جان انسان ها تمام شود بنابراین ناظر روستایی، با اعمال دقت در مهندسی و نظارت، ضامن سلامتی و جان مردم است.

    **مقاوم سازی بیش از 51 هزار واحد مسکن روستایی فارس
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس هم در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه اینکه طرح های مقاوم سازی مسکن روستایی در روستاهای این استان در حال اجراست، گفت: از سال 92 تا 96 با استفاده از اعتبارات و تسهیلات ارایه شده به متقاضیان، بیش از 51 هزار و 600 واحد روستایی فارس بهسازی و مقاوم سازی شده است.
    فرج الله نصیری افزود: شاخص بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان فارس 54.7 درصد است در حالی که این شاخص در کل کشور حدود 49 درصد است.
    وی، همچنین بر لزوم بهره گیری از امکانات موجود برای شتاب بخشیدن به طرح های توسعه و بهسازی مسکن روستایی با افزایش ضریب نظارت مهندسی تاکید و بیان کرد: شاخص های توسعه روستایی در این استان در زمینه بهسازی مسکن روستایی فراتر از کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو