مدیران خودروعصر اعتبار

مدرسه اسوه حسنه زاهدان پلمب شد

عصر ساختمان- معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه غیردولتی دخترانه اسوه حسنه زاهدان که دچار آتش‌سوزی شده بود، تعطیل شد، گفت: فضا برای آموزش مناسب نبود و بین کلاس‌ها پارتیشن‌بندی غیراستاندارد انجام شده بود.

مدرسه اسوه حسنه زاهدان پلمب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه از مدرسه اسوه حسنه که دچار آتش‌سوزی شده بود، بازدید کردیم، اظهار کرد: حقیقتاً کوتاهی شده است و فضا برای آموزش دانش‌آموزان مناسب نبود ضمن اینکه مسؤولان منطقه باید هم نظارت بیشتری می‌کردند؛ این مدرسه، ساختمانش را جابه‌جا کرده بود و 15 آبان ماه به نوسازی نامه نوشته بود اما نه از منطقه و نه از نوسازی بازرسی انجام نشده بود.

    وی با بیان اینکه پارتیشن‌بندی باعث آتش‌سوزی شده بود، گفت: این پارتیشن‌بندی که بین کلاس‌ها و دفتر انجام شده بود، استاندارد نبوده است و دلیل گسترش آتش‌سوزی شده است.

    زینی‌وند با بیان اینکه این مدرسه 57 دانش‌آموز داشت که 50 دانش‌آموز پیش‌دبستانی و 7 دانش‌آموز کلاس اولی در آن تحصیل می‌کردند، گفت: در این حادثه 4 دانش‌آموز شامل 3 کلاس اولی و یک پیش‌دبستانی دچار مصدومیت شدند که دو دانش‌آموز کلاس اولی و یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی متأسفانه فوت شدند و یک دانش‌آموز کلاس اولی نیز هم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه است.

    وی با بیان اینکه مدرسه را تعطیل کردیم، گفت:‌ دانش‌آموزان بین مدارس دیگر توزیع می‌شوند، به اولیا اعلام کردیم که هر مدرسه‌ای که علاقه به ثبت‌نام دارند، اداره آموزش و پرورش موظف شده است مکاتبات انتقال دانش‌آموزان را انجام دهد.

    معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش موظف شده است دانش‌آموزان را از نظر مشاوره‌ روانشناسی تحت پوشش قرار دهد که بار روانی این حادثه کم شود.

    وی تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده است تا وضعیت سایر مدارس این استان اعم از دولتی و غیردولتی که آنها نیز از چراغ نفتی استفاده می‌کنند را بررسی کند و وضعیت مدارس مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند.

    زینی‌وند تأکید کرد: این مدرسه از نظر آموزشی دارای کیفیت خوبی بوده است اما تغییر ساختمان آن و انتقال دانش‌آموزان به ساختمانی با فضای نامناسب موجب این حادثه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو