مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت خانه در گرجستان چقدر است؟

عصر ساختمان- پس از مشکلات ایرانیان برای ورود و اخذ اقامت گرجستان، حالا رویای سرمایه‌گذاری در گرجستان به تعبیر برخی از رسانه‌ها به کابوس تبدیل شده است و ایرانیان اقدام به فروش املاک خود کرده‌اند.

قیمت خانه در گرجستان چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، گرجستان یکی از کشورهای زیبا در آسیا و اروپا است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به دلیل داشتن طبیعت زیبا و آثار تاریخی به خود جذب می‌کند.

    در بین این گردشگران، ایرانیان نیز این کشور را برای مسافرت‌های برون‌مرزی خود بسیار انتخاب می‌کنند.

    گرجستان با داشتن آب‌وهوای چهارفصل، کلیساهای قدیمی و در عین حال بسیار باشکوه، سواحل کنار دریای زیبا و کوه‌های همیشه پر از برف خود معروف است. بنابراین دوستداران سفر، همیشه اطلاعات تور گرجستان را در آژانس‌های مختلف بررسی می‌کنند.

    وقتی در آستانه عید نوروز 97 علی پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از خروج سرمایه هنگفتی حدود 30‌ میلیارد دلار از ایران خبر داد و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز هم علت جهش قیمت در بازار دلار را به خروج ارز برای خرید ملک در کشورهای خارجی دانست؛ کسی فکرش را نمی‌کرد در عرض کمتر از چند ماه ورق برگردد و رؤیای اخذ اقامت در گرجستان به کابوسی برای خریداران تبدیل شود.

    اوایل شهریور ماه امسال بود که یوسب چاخواشویلی در آیین افتتاحیه دفتر کارگزاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در تهران می‌گوید که دیگر گرجستان به سادگی اقامت به کسانی که ملک در گرجستان بخرند، نمی‌دهد.

    پس از آن موج مشکلات متعددی برای ایرانیان ایجاد شد؛ از قبیل مسدودیت حساب بانکی تجار ایرانی، محدودیت‌های شدید برای گشایش حساب و توقف صدور مجوز تردد برای ایرانیانی که ملک در گرجستان خریده بودند.

    بر این اساس به گزارش ایرنا هزار و 151 خارجی ماه گذشته از ورود به گرجستان منع شدند.

    بر اساس گزارش روز سه شنبه وزارت کشور گرجستان ، طی ماه گذشته – نوامبر- به 434 شهروند ایرانی ، 370 شهروند هندی و 46 شهروند ترکیه اجازه ورود به این کشور داده نشد.

    در این باره سفیر ایران در گرجستان به ایسنا گفته است:« رفتار مقامات گرجستانی با آنچه در توافق لغو روادید با ایران آمده، متفاوت است.
    پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر ممانعت از ورود مسافران ایرانی به گرجستان لازم است که در توافق لغو روادید میان دو کشور تجدید نظر شود.
    ما هیچ اطلاعاتی دال بر اینکه گرجستان در حال بررسی مجدد اعطای ویزا به ایرانی‌ها است دریافت نکرده‌ایم و آنها هیچ قصدی هم برای این کار ندارند.»

    روزنامه جوان، 27 آذر ماه گزارشی مبنی بر فروش ملک ایرانیان در گرجستان منتشر کرد و نوشت:« پس از شکل‌گیری تمامی این اتفاقات و بر باد رفتن رؤیای اخذ اقامت در گرجستان، حالا ایرانیان سر خورده از خرید ملک در این کشور که به بن بست دولت این کشور خورده‌اند، تلاش خود را برای فروش املاک و زنده کردن بخشی از دارایی‌شان آغاز کرده‌اند».

    به نحوی که این روزها بخش مهمی از آگهی‌های سایت‌هایی نیازمندی به فروش املاک این افراد اختصاص پیدا کرده‌است.

    جالب اینجاست که این افراد برای جلوگیری از ضرر بیشتر، حتی راضی شده‌اند، املاک خود را زیر قیمت هم بفروشند؛ چراکه این روزها شایعه‌ای عجیب در دل تفلیس آنان را دچار تشویش کرده که می‌گوید: «دولت جدید گرجستان، به تأسی از فشارهای امریکا قصد دارد دارایی‌های ایرانیان را مسدود و مصادره کند.»

    شهروند نیز در 27 آذر ماه با تیتر «پایان ماه عسل در گرجستان» به موضوع فروش املاک ایرانی در گرجستان از طریق سایت‌های دیوار و شیپور پرداخته و توضیح می‌دهد که:« ایرانی‌ها به خانه‌های گرجستانی‌شان چوب حراج زدند. حالا سایت‌های دیوار و شیپور پر از آگهی‌های فروش ملک در تفلیس و باتومی است».


    اما در این آگهی‌ها ملک در گرجستان چقدر قیمت خورده است؟

    قیمتامکاناتمتراژ 
    توافقی

    طبقه‌ نهم از ساختمان 12طبقه

     

    نورگیر عالی و استفاده از متریال روز اروپا در ساخت

    با خرید این اپارتمان به قیمت استثنایی فقط تا29 روز دیگر اقامت در کشور زیبای گرجستان را تجربه کنید.

    48متر
    62 میلیون تومان

    مغازه دوبر در محله اعیون نشین تفلیس با مجوز داروخانه، آرایشگاه، کافه

     

    مجوز چیدمان بیرون از مغازه

    موقعیتی استثنایی

    35 متر
    شروع قیمت از 850 دلار در طبقات پایین تا 1150 دلار در طبقات بالا قصر سابورتالو 34 طبقه واقع در بهترین خیابان شهر تفلیس واژاپ شاولا متراژ آپارتمان‌ها 55، 83، 85 و 123متر
    315 میلیون تومان

    دو خوابه فوری فوری فروشی زیر قیمت منطقه

     

    متری 500 دلار وامکان معاوضه با تجاری

    63 متر
    50 میلیون تومان مین در مارنولی آلگتی.30کیلومتر فاصله تا تفلیس نزدیک روستا وی. سنددار. قابل ساخت. دارای آب، برق و گاز 20000 متر
    390 میلیون تومان با خرید اپارتمان و پرداخت 30درصد از کل مبلغ علاوه بر سند اقامت نیز دریافت کنید 50 متر
    500 میلیون تومان

    واقع در گرجستان، تفلیس، محله سابورتالو، پروژه شرکت معروف آکسیز

     

    از معدود واحدهای کوچک پروژه،

    طبقه 14. دید عالی

    امکانات محلی فروشگاه هایپر و مرکز خرید کارفور در داخل مجموعه

    43 متر

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو