مدیران خودروعصر اعتبار

مظاهریان :

مصرف انرژی ما در بخش مسکن دو و نیم برابر استاندارد جهانی

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : میزان مصرف انرژی ما در بخش مسکن حدود دو و نیم برابر استاندارد جهانی است.

مصرف انرژی ما در بخش مسکن دو و نیم برابر استاندارد جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حامد مظاهریان ، با بیان اینکه از نظر هدررفت انرژی در بخش مسکن رتبه قابل قبولی در دنیا نداریم و باید سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام شود ، افزود : توجه به کاهش مصرف انرژی یک گرایش جهانی و تعهد همه کشورها بوده و از ترجیح به یک الزام تبدیل شده است.

    وی با اشاره به اینکه طبق اسناد بین المللی مکلف به کاهش مصرف انرژی هستیم ، گفت : باتوجه به منافع کاهش مصرف انرژی برای اقتصاد کشور در برنامه های توسعه ای به این موضوع توجه شده و در کاهش مصرف انرژی بویژه در بخش مسکن رشد داشتیم ولی با ایده ال های مورد نظر بسیار فاصله داریم.

    مظاهریان افزود : اگر شرکتی در تولید محصول ، کاهش مصرف انرژی را هدف قرار ندهد بازار را از دست خواهد داد و لذا اگر شرکت های ایرانی درصدد حضور در بازار جهانی هستند باید حتما کاهش مصرف انرژی را بعنوان یکی از اهداف اصلی خود در فرایند تولید مورد توجه قرار دهند.

    معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت : از مسائلی که می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند انتقال فناوری است ولی قیمت سوخت و هزینه های مصرف کننده در ایران به نحوی نیست که تولیدکننده و مصرف کننده به تولید یا مصرف محصولاتی که انرژی بری کمتری دارند تشویق کند.

    مظاهریان افزود : اگر فناوری را در اختیار بگیریم و مصرف انرژی را برای مصرف کنندگان معنادار کنیم می توانیم در یک بازه زمانی 5 ساله به این هدف برسیم.

    وی گفت : یک بازار فعال ساختمانی در کشور داریم که با خروج از رکود امیدواریم بتوانیم این بازار را که سالانه نیازمند 1 میلیون واحد مسکونی جدید است بتوانیم از فناوری های جدید استفاده کنیم و بهره وری را بالا ببریم و مصرف انرژی را کاهش دهیم.

    مظاهریان افزود : هدف از برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی پروژه ایران ایجاد فضایی برای شرکت های خارجی بمنظور ارائه فناوری و عرضه مصالح ساختمانی و فرایندهای مرتبط با ساختمان است.

    وی گفت : تعداد کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه دوم از 15 کشور در سال گذشته به 34 کشور و تعداد شرکت های خارجی هم از 100 شرکت به بیش از 300 شرکت افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو