مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش قیمت اجاره خانه در فصل نقل و انتقال

عصر ساختمان:بیشترین نقل و انتقال مستأجران در طول سال در فصل تابستان است و معمولاً هر سال در این فصل بازار اجاره افزایش قیمت دارد اما مشاوران املاک می‌گویند مالکان امسال قبل از فصل نقل و انتقال اجاره‌ها را افزایش داده‌اند.

افزایش قیمت اجاره خانه در فصل نقل و انتقال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایران ،  دو ماه دیگر، فصل نقل و انتقالات آغاز می‌شود شواهد بازار نشان می‌دهد که امسال هم مانند سال‌های گذشته، اجاره بها بالا می‌رود در حالی که ثبات قیمت خرید و فروش در بازار مسکن انتظار افزایش اجاره را به حداقل رسانده است. گزارش میدانی نشان می‌دهد هرچند که روند افزایشی اجاره بها نسبت به چند سال گذشته که زمان اوج گرفتن قیمت مسکن بود کمتر است اما افزایش قیمت بازهم در انتظار مستأجران است.

    به گفته مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران فایل‌های جدید اجاره در دو هفته اخیر 10 تا 20 درصد رشد دارد و اجاره بها که بر اساس عرف در بیشتر مناطق برای واحدهای با متراژ کمتر که امکانات معمولی دارد در حدود یک میلیون تومان برای هرمترمربع تعیین می‌شد در حال حاضر قیمت اجاره در همین آپارتمان‌ها بیشتر از یک میلیون برای هر متر مربع تعیین می‌شود که این موضوع باعث شده در یک محله آپارتمان‌هایی با شرایط نسبتاً یکسان با قیمت‌های متفاوت برای اجاره عرضه شود و مالکان در تعیین اجاره بهای بیشتر سلیقه‌ای عمل کنند. تغییر مهم دیگری در بازار اجاره امسال نسبت به سال گذشته تمایل مالکان به دریافت اجاره ماهانه به جای رهن است.

    مشاوران املاک می‌گویند تقریباً در بیشتر نقاط شهر مالکان ملک خود را با اجاره بیشتر و رهن کمتر عرضه می‌کنند و دلیل آن را هم کاهش نرخ سود بانکی عنوان می‌کنند. به گفته یکی از مشاوران املاک در مرکز تهران اکنون برای عرضه شدن فایل واحدهای اجاره‌ای زود است و ازخرداد ماه حجم فایل واحدهای اجاره‌ای افزایش می‌یابد، اما تعداد مراجعه‌کننده‌ها به بازار اجاره تقریباً زیاد است؛ اما این مسأله به تنظیم قرارداد ختم نمی‌شود؛ چراکه در حال حاضر حق انتخاب در بازار اجاره بسیار محدود است.

    حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص این تغییر رویکرد مالکان  گفت: مطمئناً کاهش نرخ سود بانکی بر رونق بخش مسکن و ساخت و ساز تأثیر مثبتی خواهد داشت اما بر بازار اجاره‌بها تأثیر کاهشی ندارد و فقط اجاره با رهن بیشتر بجای اجاره را افزایش داده است.
    وی افزود: سود بانکی نقش مهمی در بازار مسکن دارد به همین دلیل هرقدر نرخ سود بانکی کاهش یابد هم به نفع اقتصاد کلان کشور و هم ساخت و ساز مسکن خواهد بود.  بر اساس این گزارش در منطقه غرب تهران (بلوار فردوس) واحدی 65 متری، 10 میلیون رهن ماهیانه یک میلیون 700 هزارتومان برای اجاره عرضه شده است. در ولیعصر خیابان زرتشت واحدی 60 متری یک خوابه، با شرایط 20 میلیون تومان رهن و ماهی یک میلیون و 200هزار تومان اجاره داده می‌شود. یکی از مشاوران املاک در خیابان فاطمی در این خصوص که با آغاز تابستان آیا قیمت‌های اجاره بازهم افزایش دارد گفت: چون هنوز متقاضیان اجاره وارد بازار نشده‌اند بیشتر مالکان نیز فعلاً دست نگه داشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار