مدیران خودروعصر اعتبار

توسط ستاد نانو؛

چالش کاشی و سرامیک خودتمییز شونده برگزار می شود

عصر ساختمان-ستاد توسعه فناوری نانو چالشی برای تولید کاشی های خودتمییز شونده را با همکاری یک شرکت تولید کننده کاشی و سرامیک برگزار می کند.

چالش کاشی و سرامیک خودتمییز شونده برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، امروزه کاربردهای بهداشتی کاشی و سرامیک از قبیل استفاده در آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نمای ساختمان، استخرها، سونا و جکوزی حساسیت‌های بسیار زیادی را برای جلوگیری از ایجاد یا کاهش اثر آلودگی‌های محیطی در سطوح این محصولات در کنار حفظ زیبایی و دوام آن‌ها ایجاد کرده است.

    چالش اصلی در نظافت و پاکیزگی سطوح کاشی و سرامیک، تجمع انواع آلودگی‌های محیطی و ایجاد زیست‌فیلم و اتصال این آلودگی‌ها به این سطوح است که رفع آن مستلزم استفاده مداوم از حجم بالایی از شوینده‌های مخرب و مضر برای محیط زیست و انسان و همچنین سطوح کاشی و سرامیک است.

    از این‌رو خودتمیزشوندگی، ضدبو، ضد آلودگی هوا و ضدباکتری بودن سطوح کاشی و سرامیک به منظور جلوگیری یا کاهش آلودگی این سطوح همواره یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع محصولات کاشی و سرامیک بوده است.

    در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به درخواست شرکت تولید کننده کاشی و سرامیک  به عنوان یکی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری با عنوان «ایجاد خواص پایدار خودتمیزشونده، ضدباکتری و ضدبو در کاشی و سرامیک» کرده است.

    بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، فرآیند ثبت نام مرحله اول چالش پیش‏رو از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است.

    شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند تا تاریخ 3 بهمن‌ماه فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) به مرحله دوم راه خواهند یافت.

    پذیرفته‌شدگان این مرحله همچنین تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات حمایتی شامل کمک هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو را طی مرحله دوم دریافت خواهند کرد.

    برنده نهایی این چالش علاوه بر دریافت جایزه 500 میلیون ریالی و تسهیلات حمایتی ویژه از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در جهت تجاری‌سازی طرح خود، فرصت همکاری برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی طرح تا تولید انبوه را در شرکت کاشی و سرامیک خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار