مدیران خودروعصر اعتبار

سلیمی در نطق میان‌دستور:

مردم منتظر ارائه بسته پیشنهادی دولت در مورد مسکن هستند

عصر ساختمان- نماینده مردم محلات در مجلس از دولت درخواست کرد تا بسته پیشنهادی برای مسکن را ارائه کند زیرا وامی که مطرح شده مشکل مردم را حل نمی‌کند.

مردم منتظر ارائه بسته پیشنهادی دولت در مورد مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: طنز تلخی است که به دنبال تهی کردن روز دانشجو از فلسفه وجودی آن و دور کردن از شأن نزول آن است در حالی که شأن نزول این روز مبارزه با استعمار و استکبار و جریان شیفته غرب بود. چرا عده‌ای با ایجاد انحراف در این جریان اصیل به دنبال وارونه‌سازی هستند.

    وی افزود: متاسفانه برخی گردانندگان مراسم روز دانشجو جمله‌ای علیه آمریکا و مظالم بی‌نهایتی که علیه ملت ما انجام داده بر زبان جاری نکرده و با تطهیر جریانات وابسته به دنبال بهره‌برداری سیاسی از طیف دانشجو هستند البته قاطبه دانشجویان انقلابی بوده و اجازه مصادره حرکت‌های دانشجویی توسط فرصت‌طلبان سیاسی را نخواهند داد.

    این نماینده اصولگرای مجلس همچنین با بیان اینکه نفوذ یک واقعیت است نه یک توهم، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای که گاه مسوولیت‌هایی دارند حتی مایل به نامبردن از این واژه نیستند چه رسد به تمهید مقدمات برای مقابله با آن و انتصاب این مهم به دعواهای سیاسی از یک سو و برخی حاشیه‌سازی‌ها بسترساز اقدامات نفوذی‌ها خواهد بود.

    نماینده مردم محلات در مجلس افزود: امروزه حساسیت‌زدایی از این خطر در دستور کار بدخواهان قرار گرفته و باز کردن پنجره مسوولیت برای کسانی که در فتنه نقش‌آفرین بودند چراغ سبزی برای عوامل پیدا و پنهان نفوذ است. نگاهی گذرا به تجربه‌های تاریخی می‌تواند ساده‌اندیشان را از خواب غفلت بیدار سازد.

    سلیمی خاطرنشان کرد: ماجرای نفوذ کشمیری، قطب‌زاده، مدنی، قره‌داغی و... یک واقعیت است نه یک توهم، قصه بنی‌صدر و ده‌ها مصداق دیگر توهم نیست بلکه واقعیتی است که هزینه‌های گزافی برای کشور به جا گذاشته است.

    وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به آمار رسمی بانک مرکزی درخصوص حجم نقدینگی اظهار کرد: براساس این آمار حجم نقدینگی به 872 هزار میلیارد رسیده یعنی در دو سال اخیر این حجم دو برابر شده است و رشد پایه پولی هم بالغ بر 137 میلیارد است. در بسته خروج از رکود هم صرفاً در بخش خودرو 2500 میلیارد و با انجام عملیات کارت اعتباری خرید نیز 15 هزار میلیارد به این حجم افزوده می‌شود که با احتساب ضریب فزآینده در این دو بخش 32 هزار میلیارد به حجم نقدینگی افزوده می‌شود.

    سلیمی تصریح کرد: در واقع با احتساب بدهی دولت به بانک مرکزی و کاهش سه درصدی سپرده قانونی بانک‌ها این حجم به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کند که در ذات خود تورم پنهان را به همراه دارد. امید است که دولت هرچه سریعتر تدبیری کند.

    این نماینده اصولگرای مجلس همچنین بیان کرد: علی‌رغم ادعای کاهش تورم و تک‌رقمی شدن تورم نقطه به نقطه چرا سود بانکی و سود تسهیلات هم‌تراز با نرخ تورم در نظر گرفته نشده است؟ مقتضی است که شورای پول و اعتبار هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کند.

    نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه مردم منتظر ارائه بسته پیشنهادی دولت برای مسکن هستند، گفت: وام یکصد میلیون تومانی با اقساط 3.5 تا 7 میلیون تومان دردی از مشکل مردم درمان نمی‌کند.

    وی همچنین اظهار کرد: از وزارت امور خارجه انتظار است در پاره‌ای از مسائل، دیپلماسی فعال‌تری پیشه کند، به دولتمردان ترکیه و عربستان هم توصیه می‌کنیم حد خود را بشناسند. همچنین به آمانو در مورد گزارش انحراف فعالیت‌های هسته‌ای توصیه می‌کنیم تحت کشورهای خاص قرار نگرفته و با حریت و آزادگی قضاوت کند.

    نماینده مردم محلات همچنین از وزیر اقتصاد درخواست کرد تا فکری به حال مالیات‌ها کند که ستون فقرات تولید را شکسته است البته جلوی فرار مالیاتی را هم بگیرد.

    وی در پایان طی تذکر به وزیر کشور اظهار کرد: علی‌رغم ارائه اسناد و تایید بازرسی وزارت کشور چرا در مورد انتصابات غیرقانونی خاموش نشسته‌اید؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو