مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس:

تقویت انبوه‌سازی در شهرها سبب رشد اعتبارات شهرداری‌ها می‌شود

عصر ساختمان:نایب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: تقویت انبوه‌سازی در شهرها سبب رشد اعتبارات شهرداری‌ها است و منابع پایدار را برای اجرای پروژه‌های شهری فراهم می‌کند.

تقویت انبوه‌سازی در شهرها سبب رشد اعتبارات شهرداری‌ها می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، هومن رفیعی‌بندری ، اظهار کرد: بسیاری از شهرداری‌های سراسر کشور با چالش کمبود بودجه برای اداره شهرها مواجه هستند و اکنون کمبود اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها از عمده‌ترین مشکلات شهرداری‌ها بوده و لازم است تا وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی در قالب طرحی مدون نسبت به ایجاد منابع پایدار برای اداره شهرها اقدام کنند.

    وی با بیان این‌که رکود موجود در کشور بر حوزه ساخت و ساز در شهرها به خصوص در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها اثر گذاشته است، افزود: تعهدات شهرداری‌ها متناسب با اختیارات و توانایی‌های آنان نیست و انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌ها نیز بر دامنه مشکلات حوزه مدیریت شهری افزوده است.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: شهری مانند بندرعباس با جمعیت فراوان و مسئولیت‌های بزرگی که در حوزه خدمات شهری بر دوش شهرداری این شهر قرار دارد، حداقل باید سالانه 700 تا یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری اعتبار داشته باشد، این در حالی است که سرجمع درآمدهای شهرداری از 250 تا 300 میلیارد تومان فراتر نمی‌رود.

    رفیعی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز جدید و نگهداری از فضای سبز موجود، بهبود روند تنظیف شهری و جمع‌آوری زباله، ارتقای کیفیت خدمات شهری، توسعه فعالیت‌های فرهنگی، بهبود خدمات ترافیکی و اجرای طرح‌های کلان حمل و نقل نظیر بی.آر.تی و کمک به توسعه شهری با اجرای تقاطع‌ها و بازگشایی معابر از جمله فعالیت‌های شهرداری‌ بندرعباس است که در سال 95 با اولویت موارد یاد شده به اجرا درخواهد آمد.

    وی فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقای فرهنگ شهرنشینی و برنامه‌ریزی برای توسعه این خدمات به درون محلات و به خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای شهرک پیامبراعظم را یادآور شد و گفت: جمعیت بندرعباس رو به رشد بوده و باید متناسب با این رشد جمعیت خدمات شهرداری نیز بهبود و توسعه یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار