مدیران خودروعصر اعتبار

۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است

کارنامه مردودی دولت ها در نوسازی بافت های فرسوده

عصر ساختمان- کارنامه مردودی دولت ها در نوسازی بافت های فرسوده / ۹۷ درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل استرئیس انجمن انبوه‌سازان گفت: تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته و نخواسته است که نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

کارنامه مردودی دولت ها در نوسازی بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید برزگر‌ رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسات بسیار مؤثر و تخصصی با معاونان وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید داشته‌ایم، گفت: به عقیده بنده باید برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهرهای‌ جدید سیاست‌گذاری‌ و نظارت‌های بسیار دقیقی صورت گیرد تا شاهد اتمام به موقع ساخت این واحدها در کشور باشیم.

    وی ادامه داد: قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم تکلیف کرده که دولت باید در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهد اما تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته و نخواسته است که نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

    برزگر ادامه داد: بخش خصوصی و توسعه‌گران در صورتی که تسهیلات و حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد می‌توانند نوسازی بافت‌های فرسوده را به شیوه بسیار مؤثری انجام دهند.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور اظهار کرد: به عقیده بنده دولت باید از همفکری‌ متولیان این بخش استفاده کند و نظرات آنها را درباره احیای طرح‌های بازآفرینی شهری جویا شود. باید تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دولت و شهرداری‌ها در کنار هم بتوانند این طرح بزرگ ملی را به مرحله اجرایی برسانند.

    وی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه و منابع مالی این طرح باید فراهم شود تا بخش خصوصی و انبوه سازان وارد مرحله اجرایی شوند، گفت: تا زمانی که تأمین منابع مالی این طرح فراهم نشود انبوه سازان و توسعه‌گران وارد این طرح نخواهند شد.

    برزگر‌ ادامه داد: برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید باید عزم ملی و اراده عمومی فراهم باشد و دولت باید در اجرای این طرح از توسعه‌گران و انبوه سازان استفاده کند زیرا که ساخت این واحدها تنها از طریق بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

    وی افزود: متأسفانه اگر دولت در اجرای این طرح به بخش خصوصی بها ندهد این طرح مانند مسکن مهر به نتیجه خوبی نمی‌رسد و ما باید سال‌های بسیاری  چشم انتظار اتمام این طرح‌ باشیم.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه 97 درصد از مواد اولیه و مصالح ساختمانی تولید داخل است،‌گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی و رفع موانع این طرح‌ها انجام نشود، نوسازی بافت‌های فرسوده و یا ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با مشکل مواجه خواهند بود زیرا که اجرای این طرح‌ها تنها به ساخت محدود نمی‌شود.

    برزگری‌ توضیح داد: باید کارهای اساسی و زیربنایی این طرح‌ها انجام شود به طور مثال ساخت طرح مسکن مهر، 14 سال به طول انجامید و تنها واحدهایی که در اختیار بخش خصوصی بود به اتمام رسید، دولت طی 14 سال گذشته هنوز نتوانسته 2میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر را به اتمام برساند.

    وی در پایان گفت: دولت باید برای تمامی طرح‌های مَسکنی‌ خود از نظرات کارشناسان مسکن و بخش خصوصی استفاده کند تا شاهد نتیجه مطلوب در حوزه مسکن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار