مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران در بازدید از منطقه ۱۹؛

بازآفرینی محدوده خلازیل فرصت مناسبی برای بالندگی جنوب تهران است

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران دربازدید از منطقه ۱۹، گفت: باز آفرینی محدوده خلازیل می تواند به فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی محدوده جنوب تهران تبدیل شود.

بازآفرینی محدوده خلازیل فرصت مناسبی برای بالندگی جنوب تهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، شهردارمنطقه 19 و مدیرکل حریم شهر تهران از محدوده خلازیل بازدید بعمل آوردند. در این بازدید مشکلات و آسیب های اجتماعی و شهری که به واسطه ضایعات فروشان در محدوده خلازیل در منطقه ایجاد شده مورد رصد حاضران قرار گرفت.

    عبدالرضا گلپایگانی دراین بازدید گفت: در بخش بزرگی از منطقه 19 به دلیل وجود زمین های بایر و گسترده، جریان کار و زندگی بصورت هدایت شده وجود ندارد؛ زمین هایی که به دلیل گسترش محدوده شهر از کوره های آجرپزی تغییر کاربری داده و اکنون به جای بهره مندی از فرصت ایجاد شده، این زمین ها تبدیل به یک تهدید برای سلامت و امنیت محدوده شده اند.

    معاون شهردارتهران تأکید کرد: باز آفرینی محدوده و ارتقای قابلیت زیست پذیری نیاز به شناخت، برنامه ریزی و اقدام در مقیاس مناسب دارد؛ این محدوده می تواند به فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی منطقه 19 و محدوده جنوب تهران و مکانی برای رونق کسب و کار تبدیل شود. مشروط بر آنکه تصمیم گیری های شجاعانه ای پس از انجام کار کارشناسی در نهاد های مسئول اتخاذ شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: حتماً در این دوره و با راهنمایی شهردار تهران و حمایت شورای اسلامی شهر، نسبت به پیگیری، تکمیل، عملیاتی شدن برنامه های متناسب شهرسازی و تبیین و طراحی برنامه هایی که بصورت خود بسنده و خودگردان بتوانند چرخ زندگی و کار مردم و منفعت ذینفعان را تضمین کند اقدام خواهد شد و از ظرفیت همکاران در منطقه 19 بیشترین بهره را خواهیم برد،

    در جریان این بازدید سالاری رییس کمیسیون شهرسازی نیز گفت : اعضای کمیسیون توفیق پیدا کردند تا از محدوده منطقه 19 شهرداری، پارک 180 هکتاری ایرانیان و منطقه خلازیل بازدید میدانی بعمل بیاوردند.

    وی گفت: متأسفانه این محدوده کلکسیونی از مشاغل نامتجانس شهری و مملو از ضایعات فروشان است که باید هرچه سریعتر ساماندهی شود.

    سالاری با اشاره به اینکه در دوره های گذشته مدیریت شهری با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری برای این محدوده طرح پارک ایرانیان و دانش طبیعت در نظر گرفته شده بود. گفت : این بازدید به منظور پیگیری روند اقدامات شهرداری در این محدوده انجام شد.

    وی ابزار امیداواری کرد با تعامل و هم افزایی بین بخشی دستگاه های مختلف و بکارگیری توان موجود، ساماندهی این محدوده هر چه سریعتر به سرانجام برسد تا مشکلات موجود و آسیب زایی ها به حداقل کاهش یابد.

    همچنین شهردار منطقه 19 گفت: امیدواریم با حضور معاون شهردار و اعضاء شورا تصمیم هایی اتخاذ شود که برای خدمت به مردم شریف و محروم این منطقه گام‌های موثری در جهت توسعه و ارتقاء کیفیت زندگی شهری برداشته شود و دست به دست هم، مشکلات را حل و فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب را به حداقل برسانیم.

    توکلی با اشاره به وجود مشکلات خاص در این منطقه بر حمایت ویژه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران وسایر نهادهای ذیربط برای رفع مشکلات وآسیب های اجتماعی که به واسطه ضایعات فروشان در محدوده خلازیل در منطقه ایجاد شده تأکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار