مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن:

مسکن مهر بدون متقاضی باقی ماند

عصر ساختمان:ساخت ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است.

مسکن مهر بدون متقاضی باقی ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایران، با اینکه مشکلات شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نسبت به شهرهای جدید و شهرهای بزرگ در ساخت مسکن مهر کمتر است اما آن‌طور که مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن می‌گوید در شهرهای کوچک نیز مسکن مهر مشکلاتی دارد که موجب شده بسیاری از متقاضیان مسکن مهر انصراف دهند. مشکلات زیربنایی شهری از مهم‌ترین مشکلات این مسکن در شهرهای کوچک است. نبود تأسیسات آب و برق، مدرسه، درمانگاه و مکان‌های آموزشی و تفریحی به خاطر جانمایی نامناسب مسکن مهر بیشتر از مشکلات دیگر نمود پیدا می‌کند.

    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن در خصوص مشکلات مسکن مهر شهرهای کوچک در گفت و گویی گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر، فاقد متقاضی هستند یا متقاضیان به دلیل مشارکت نکردن مالی از ادامه پروژه انصراف داده‌اند.امید محمدی با بیان اینکه متأسفانه وزارت نیرو با مشکلات شدید تأمین آب وبرق مواجه است، گفت: طی دو سال گذشته، دولت مبلغی را برای کمک به وزارت نیرو پیش‌بینی کرد، اما هنوز در حد مصوبه باقی مانده و عملی نشده است.وی افزود: بسیاری ازمشکلات مسکن مهر برای ساکنان آنها تبدیل به معضل شده که در این زمینه باید وزارت نیرو همکاری لازم را انجام دهد.  محمدی در ادامه توضیح داد: در پروژه‌های مسکن مهر 2 نوع واحد خالی وجوددارد، تعدادی از واحدهای مسکن مهر آماده شده و به متقاضیان تحویل داده شده اما اسکانی در این واحدها صورت نگرفته است.

    وی تصریح کرد: این مشکل در شهرهای بزرگ به دلیل وجودمسافت‌های طولانی با هسته شهرها بیشتر از شهرهای کوچک نمایان می‌شود.  وی یادآور شد: این شهرها مانند رودهن، فیروزکوه و دماوند به دلیل نداشتن خدمات روبنایی مانند مدرسه،بیمارستان و مراکز تجاری متقاضیان تمایلی به سکونت دراین واحدها ندارند. وی در ادامه افزود: بسیاری از واحدهای مسکن مهر، فاقد متقاضی هستند و یا متقاضیان به دلیل مشارکت نکردن مالی از ادامه پروژه انصراف داده‌اند.

    فروش 90 درصد از واحدهای مسکن مهر باتعدیل شدن شرایط
    مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته، مصوبه فروش واحدهای مسکن مهر مازاد صادر گردید گفت: حدود 7 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر  که معادل 90 درصد است،بدون متقاضی باقی مانده‌اند که امیدوار هستیم با مصوبه فروش واحدهای مسکن مهر به اتمام برسند.وی یادآور شد: با تعدیل کردن شرایطی همچون سابقه 5 ساله سکونت، بسیاری از مشکلات واحدهای خالی از سکنه مسکن مهر برطرف می‌شود.محمدی با اشاره به اینکه با پایان ساخت واحدهای مسکن مهر مشکلات خدمات زیربنایی همچون آب وبرق، به معضل تبدیل می‌شوند گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر دو سال است که به اتمام رسیده‌اند اما هنوز دارای تصفیه خانه فاضلاب نیستند که همین موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.وی تصریح کرد: مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی، واگذاری واحدهای مسکونی را بسیار دشوار کرده که در همین خصوص باید وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام دهد.مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن یادآور شد: دولت البته امسال مبلغی را برای پروژه‌های خاص در نظر گرفته که این پرداخت اعتبارات به صورت مرحله‌ای است و همین باعث شده که مشکلات در این بخش به صورت ریشه‌ای برطرف نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار