مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش کیفیت زندگی با نوسازی بافت ناکارآمد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی: با نوسازی بافت ناکارآمد شهری، زندگی به این بافت بازگشته و کیفیت زندگی افزایش خواهد یافت.

افزایش کیفیت زندگی با نوسازی بافت ناکارآمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی محور شهری تهران با موضوع طراحی فضای فوقانی نوین راه آهن تهران- تبریز (محور نیلوفری) با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی شهری گفت: زندگی محور اصلی نگاه و توجه وزارت راه و شهرسازی است، بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم و اطمینان داشته باشیم که سیاست ها، تصمیمات و اقدامات ما صرفا درجهت بهبود و ارتقای کیفیت زندگی است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجه به شهرسازی ریل پایه در بازآفرینی فضای فوقانی راه آهن تهران- تبریز گفت: با نوسازی بافت ناکارآمد شهری، زندگی به این بافت بازگشته و کیفیت زندگی افزایش خواهد یافت.
    وی ادامه داد: متاسفانه متاثر از غفلت‌هایی که وجود داشته، سطح کیفیت زندگی شهری و شهرنشینی تنزل پیدا کرده است و امروز با آسیب‌های گوناگونی که به صورت مخرب و پر سرعت آسایش جامعه را سلب می‌کند، مواجهیم.
    اسلامی با اشاره به ضرورت بازآفرینی شهری برای بازگرداندن زندگی به بافت ناکارآمد شهری گفت: آنچه شخصا به آن باور دارم، این است که ما باید ابتدا نوسازی شهری را انجام دهیم. شهر‌ها و به خصوص محیط‌هایی که تاریخی هستند، صندوق خاطرات مردم هستند. اما آسیب‌ها و معضلات باعث فرسودگی، تخلیه و ترک محیط مسکونی می‌شود.
    وی ادامه داد: باید با سیاست‌های دقیق و درستی که امروز برای بازآفرینی اتخاذ شده، این نوسازی را انجام دهیم و از بارگزاری‌ها و فعالیت‌هایی که موجب می‌شود سکونت و فعالیت به صورت همگن در کنار همدیگر زندگی مطلوبی را برای مردم به وجود بیاورد، حمایت و پشتیبانی کنیم.
    وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طراحی فضای فوقانی نوین راه آهن تهران- تبریز گفت: طرحی که امروز در دستور کار است، این است که بازآفرینی یک محور شهری که مجاور راه آهن قرار دارد، انجام شود.
    وی ادامه داد: این طرح به حمل و نقل و شهرسازی ریل پایه که در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم و به معنی تلاقی سیستم حمل و نقل عمومی با زندگی ساده و روان شهری است، گره خورده است. این طرح باید بتواند مزاحمت بزرگی که وجود ریل در کنار زندگی مردم با همه مخاطرات و سلب آسایش‌ها رقم می‌زند، به معکوس آن یعنی محیطی دلپذیر که می‌تواند به مردم رفاه و نشاط دهد و در بهبود کیفیت زندگی آن‌ها تاثیرگذار باشد، تبدیل کند.
    اسلامی با اشاره به مشارکت نهاد‌های مختلف در پیشبرد این طرح گفت: این طرح با همت و پیشتازی شرکت راه آهن، مشارکت وزارت راه و شهرسازی و نقش موثر و محوری شهرداری تهران، انجام می‌شود و می‌تواند الگویی برای بازآفرینی هر آنچه که ضایعات شهری و شهرنشینی وجود دارد، باشد.
    وی افزود: چنین تعاملاتی کمک می‌کند بتوانیم به جامعه نشان دهیم که به فکرشان هستیم، تصمیمات خردمندانه می‌گیریم و با بازآفرینی شهری شرایط جدیدی را برای سکونت و فعالیت آن‌ها فراهم می‌کنیم.
    اسلامی در نهایت توجه به مبحث TOD را بخشی از مسوولیت اجتماعی شرکت راه آهن دانست و گفت: خیلی مهم است که راه آهن فقط به ریل و آهن فکر نکند و به مردم هم فکرکند و در واقع به مسوولیت اجتماعی توجه داشته باشد. امروز به شدت به ایستگاه راه آهن تبادلی و بحث TOD برای بهبود کیفیت زندگی شهری نیاز داریم. اگر نقش راه آهن در این حوزه موثر و کلیدی نباشد، این تغییرات به سرعت اتفاق نمی‌افتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار