مدیران خودروعصر اعتبار

مراجعه ۳۱ نفر به مراکز درمانی در پی زلزله کرمانشاه

عصر ساختمان- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پی زلزله گیلانغرب اعلام کرد که تمام بیمارستانها در آماده باش هستند.

مراجعه ۳۱ نفر به مراکز درمانی در پی زلزله کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مدارس گیلانغرب، فردا تعطیل است
    جلیل بالایی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری، در گیلانغرب و با توجه به پس لرزه‌های متعدد، تمام مدارس این شهرستان فردا (دوشنبه، 17 دی) در دو نوبت صبح و عصر، بجز دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند، تعطیل است.

    تمام بیمارستانها آماده‌باش هستند

    صائب مدرسی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعزام چهار تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد و با اشاره به آماده باش تمامی بیمارستان های استان افزود:  10 دستگاه آمبولانس فراخوان داده شدند تا در صورت  نیاز به منطقه اعزام شوند.

    طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در پی زلزله 5.9 ریشتری عصر امروز(16 دی) حوالی گیلانغرب، تا ساعت 18 و 45 دقیقه 31 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

    زلزله کرمانشاه تاکنون ٣1 مصدوم داشته است

    رئیس سازمان اورژانس کشور از مراجعه ٣1 نفر به مراکز درمانی پس از زلزله 5.٩ ریشتری کرمانشاه خبر داد و گفته، نکته قابل توجه این است که مصدومیت تمام افرادی که تاکنون به مراکز درمانی مراجعه کردند بر اثر فرار بوده است.

    کدورت منابع تامین آب برخی روستاهای گیلانغرب

    در پی وقوع زمین لرزه با بزرگی 5.9 ریشتر در منطقه گیلانغرب،کدورت آب شرب سراب گیلانغرب افزایش یافته و به تبع آن تاسیسات آبرسانی مجتمع های چله و ویژه نان با 50 روستای تحت پوشش از مدار بهره برداری خارج شده است.

    در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری گیلانغرب کرمانشاه تاکنون حدود 10 نفر به بیمارستان الزهرای گیلانغرب مراجعه کرده‌اند. همه بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه و بیمارستانهای شهرستانهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در آماده باش به سر می برند. پس از وقوع این زمین لرزه 5 پس لرزه دیگر در گیلانغرب، سومار و منطقه ای در مرز عراق با بزرگای 4.1 ریشتر، 3.5 ریشتر و 4.8 ریشتر رخ داده است.

    آمار مراجعین به مراکز درمانی تا ساعت 18:45 ، شامل 21 نفر در گیلانغرب، 8 نفر در قصرشیرین و 2 نفر در سرپل ذهاب بوده است.

    فرماندار گیلانغرب گفته، زلزله عصر امروز(یکشنبه) تاکنون 6 مصدوم در شهرستان گیلانغرب داشته است.

    6 نفر در زلزله امروز مصدوم شدند

    کوروش محمودیان اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله دو تیم از هلال احمر جهت ارزیابی به روستاهای نزدیک به کانون زلزله اعزام شد. تاکنون 6 نفر به علت مصدومیت به بیمارستان گیلانغرب مراجعه کرده اند که البته مصدومیت آنها جدی نبوده است.

    فرماندار گیلانغرب تاکید کرده، بر اساس گزارشات ارسالی خوشبختانه این زلزله واحد تخریبی نداشته و تنها تعدادی از واحدهای مسکونی  شهرستان دچار خسارت شده‌اند. هیچکدام از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ سال گذشته، در این زلزله آسیب ندیده‌اند.

    زمین لرزه 5.9 ریشتری "پس لرزه" زلزله بزرگ سال گذشته بود

    فرهاد فروزی، مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه نیز زمین لرزه 5.9 ریشتری عصر امروز(16 دی) را پس لرزه زمین لرزه بزرگ 7.3 ریشتری آبان سال گذشته دانست و به ایسنا گفته، این زمین لرزه و لرزه هایی که پس از آن در حال وقوع است، پس لرزه های زلزله بزرگ سال گذشته و مربوط به همان گسل است.

    وی با رد این موضوع از نظر علمی که اکثر زمین لرزه های بزرگ روزهای یکشنبه رخ می دهد، گفت: وقوع این زمین لرزه ها در روزهای یکشنبه تصادفی است و هیچ دلیل علمی ندارد.

    خسارت جانی و مالی تا این لحظه گزارش نشده است

    مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز گفته، زلزله 5.9 ریشتری گیلانغرب که دقایقی پیش این شهرستان را لرزاند، تا این لحظه خسارت جانی و مالی نداشته است.

    جلیل بالایی با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری دقایقی پیش شهرستان گیلانغرب افزود: همچنین گزارشی از قطعی آب و برق و گاز و نیز مسدود شدن راه های منطقه اعلام نشده است.

    همچنین به گفته مدیر روابط عمومی هلال احمر استان 6 تیم ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند. 10 تیم عملیاتی به محل وقوع زلزله گیلانغرب اعزام شده است.

    کولیوند، رئیس سازمان اورژانس نیز گفته، اورژانس و بیمارستانها آماده باش هستند و پنج تیم ارزیاب اورژانس حاضر در صحنه گزارشی از تخریب و مصدوم نداشته است.

    زلزله به بزرگی 5.9 ریشتر در فاصله 24 کیلومتری گیلانغرب رخ داده است. این زمین لرزه ساعت 17 و 11 دقیقه عصر امروز(16 دی) در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است. کانون زمین لرزه گیلانغرب خالی از سکنه بوده است.

    محل وقوع این زمین‌لرزه 23 کیلومتری گیلانغرب، 31 کیلومتری سومار و 38 کیلومتری سرپل ذهاب بوده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس شد و موجب به خیابان آمدن بخشی از مردم این شهر شد.

    نزدیک ترین شهرها به محل وقوع زلزله، 23 کیلومتر تا کرمانشاه، 31 کیلومتر تا سومار و 38 کیلومتر با سرپل ذهاب فاصله داشته است.

    تاکنون 5 تیم ارزیاب اورژانس به محل وقوع زلزله اعزام شده است و اورژانس و بیمارستانها در استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند؛ البته تاکنون هیچ مراجعه کننده‌ای به بیمارستانها گزارش نشده است.

    پیش از این آذرماه بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.4 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شد.

    مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را 6.4 ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق 7 کیلومتری زمین اعلام کرده است. همچنین پس‌لرزه‌ای 3.5 ریشتری در منطقه قصر شیرین احساس شد.

    شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه ساعت ٢۰:۰٧ دقیقه وقوع زلزله‌ای 6.٣ ریشتری در عمق 5کیلومتری به سازمان هلال احمر اعلام شد، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

    مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام شش تیم ارزیاب از شهرستان‌های قصر شیرین و گیلانغرب به مناطق زلزله‌زده در همان زمان خبر داده و گفته بود، زلزله در مناطقی رخ داد که به تازگی و پس از زلزله سال گذشته بازسازی شده است.

    دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در باره زلزله آذرماه امسال استان کرمانشاه گفته، زلزله استان کرمانشاه با بزرگای 6.4 یکی از بزرگترین زلزله‌هایی است که بعد از زلزله 21 آبان ماه سال گذشته در این منطقه رخ داده است.

    وی با تاکید بر این که تردیدهایی برای این که اعلام شود این زلزله از جمله پس لرزه‌های زمین لرزه روز 21 آبان ماه سال گذشته است، وجود دارد، خاطر نشان کرد: این زمین‌لرزه می تواند پس لرزه زلزله روز 21 آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر، چرا که این زلزله در 21 کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می‌رود که رخداد ثانویه‌ای در این منطقه رخ داده باشد.

    نخستین زلزله بزرگ کرمانشاه در سال 1396 در منطقه ای بین ایران - عراق به بزرگی 7٫3 در مقیاس بزرگای گشتاوری رخ داد. این زلزله شامگاه یکشنبه 21 آبان 1396 در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در 32 کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد. کانون زمین‌لرزه 5 کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود و زلزله نگاری آمریکا کانون این زلزله را 32 کیلومتری حومه شهر عراقی حلبچه اعلام کرد.

    بر طبق گفته رئیس مرکز لرزه‌نگاری ایران چندین پیش لرزه قبل از زلزله 7٫3 ریشتری حوالی ساعت 21 تا 21:48 اتفاق افتاده که موجب هشیاری مردم شد که بزرگترین این پیش لرزه‌ها به قدرت 4.5 ریشتر ثبت شد. در پی این زلزله تعداد کشته‌ها در ایران به 620 نفر رسید و همچنین 9٬388 نفر نیز زخمی شده‌اند و حدود 70٬000 نفر بی‌خانمان شدند.

    ادامه دارد...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار