مدیران خودروعصر اعتبار

تدوین بودجه ۹۸ شهرداری بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران

عصر ساختمان- معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های غیرضروری در شهرداری، گفت: بودجه سال آینده شهرداری بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران تدوین می‌شود.

تدوین بودجه ۹۸ شهرداری بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سکینه اشرفی با حضور در دفتر مدیرکل برنامه و بودجه و شرکت در جلسه بررسی و تدوین بودجه سال آینده معاونت‌های تخصصی، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران که هم‌اکنون در شورای اسلامی شهر تهران در حال بررسی است، بیش از 150 قانون و مقررات مربوط به نقش و وظیفه  دستگاه‌ههای اجرایی در حوزه خدمات شهری و ارتباط آنها با مدیریت شهری، احصاء و مورد تاکید قرار گرفته است.


    وی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده شهرداری بر اساس برنامه سوم شهر تهران تدوین می‌شود، اضافه کرد: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند بار هزینه خدمات شهری را در پایتخت به‌دوش بکشد و همین نکته باعث شده تا در برنامه سوم توسعه شهر تهران و به‌تبع آن، در بودجه‌های سنواتی سال‌های آتی، موضوع مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی و لزوم پرداخت هزینه حضور آنها در پایتخت، مدنظر شهرداری تهران قرار بگیرد.


    اشرفی، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که مطابق قانون در خصوص ارائه این خدمات به شهروندان دارای مسئولیت هستند یا اینکه به واسطه حضور در پایتخت، هزینه‌هایی به شهر تحمیل می‌کنند، باید مسئولیت خود را قبول کرده و هزینه‌های این خدمات را به شهرداری بپردازند؛ در همین راستا، همانطور که در برنامه سوم هم تاکید شده است، ارتباط و تعامل با نهادهای مختلف در دستور کار مدیران شهری قرار می‌گیرد.


    معاون شهردار تهران در ادامه خواستار فهم مشترک همه مدیران شهری از مضایق بودجه‌ای شد و خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند تا وضعیت مالی شهرداری را به سمت کاهش هزینه‌های غیر ضرور پیش ببریم تا بتوانیم ارایه خدمات مطلوبتر به شهر و شهروندان را افزایش می‌دهیم.


    معاون شهردارتهران اضافه کرد: چنانچه منابع مالی وجود نداشته باشد، تخصیص بودجه هم با دشواری امکان‌پذیر می‌شود و این موضوع در وهله اول سازمان شهرداری و سپس خدمات‌رسانی به مردم را با اختلال روبرو می‌کند، بنابراین مجموعه مدیریت شهری باید با توجه به مضایق بودجه‌ای به یک فهم مشترک برسد و آنرا در انجام ماموریت‌های خود و تکالیف مربوطه مد نظر قرار دهند.


    ذکر این نکته ضروری است که در ابتدای این نشست ابوالفضل مرادی، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، گزارشی از روند تشکیل جلسات بررسی بودجه سال 98 معاونت‌های تخصصی، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران ارائه و اعلام کرد که جلسات تدوین بودجه از چهارشنبه گذشته آغاز شده و پس از تدوین بودجه این بخش، روند تدوین و بررسی بودجه مناطق آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو