مدیران خودروعصر اعتبار

اختلافاتی که بر سر شورای فردیس کرج بالا گرفته

عصر ساختمان- شهردار فردیس با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی فضای تبلیغاتی در این شهر گفت: بسیاری از استندهای تبلیغاتی که از سطح شهر جمع‌آوری شد متعلق به اشخاص و گروه‎‌های خاصی بود و برای شهر درآمدی نداشت و برخی افراد به تنهایی ۱۸ استند تبلیغاتی داشتند که مشخص نبود درآمد آنها کجا می‌رود.

اختلافاتی که بر سر شورای فردیس کرج بالا گرفته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منوچهر غفاری افزود: همیشه در اجرای برنامه‌های مدیریت شهری بین شهرداری و شورا اختلاف نظرهایی وجود دارد و بنده به نظر تک‌تک اعضای شورای شهر احترام می‌گذارم و این موضوعی کاملاً طبیعی است که شورا برخی مواقع با لوایح شهرداری مخالفت کند.

    وی افزود: متأسفانه اتفاقی که الان در حال رخ دادن است رنگ و بوی خاصی گرفته و مخالفت برخی از اعضای شورای شهر از جنس اختلاف نظر نیست و مقداری سلیقه‌ای شده است. مثلاً ما در این مدت لوایحی را به شورا ارائه کرده‌ایم که در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و رأی آورده اما در صحن با مخالفت مواجه شده است، مثل آیین نامه تهاتر که در کمیسیون رأی آورد اما در صحن با مخالفت مواجه شد.

    غفاری با بیان اینکه بنده به عنوان شهردار از اتفاقاتی که تاکنون رخ داده ناراضی هستم چون می‌توانستیم بهتر از اینها عمل و رضایت مردم را جلب کنیم گفت: مثلاً بودجه سال 96 فردیس آخر دی ماه ابلاغ شد و ما فقط دو ماه برای برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکار و انجام امور فرصت داشتیم، البته در همان دو ماه تعدادی از پروژه‌های عمرانی کلید خورد.

    اگر بازرسی استان البرز وارد نمی‌شد بودجه 97 فردیس ابلاغ نمی‌شد!

    وی خاطرنشان کرد: بودجه 97 فردیس هم با سه ماه تأخیر ابلاغ شد، یکی از اعضای شورا در این تأخیر نقش زیادی داشت و حتی اگر بازرسی استان برای ابلاغ بودجه با شورا مکاتبه نمی‌کرد این تأخیر همچنان ادامه می‌یافت.

    شهردار فردیس تصریح کرد: اتفاق دیگری که امسال باعث شد نتوانیم آنگونه که باید عمل کنیم، نوسانات قیمت بود، بالا رفتن قیمت‌ها باعث شد ما در خیلی از بخش‌ها نتوانیم پیمانکاران خوبی داشته باشیم، برخی مناقصات در فاصله زمانی کوتاه سه و یا چهار بار تجدید شدند و در فاصله برگزاری مناقصه تا عقد قرارداد قیمت‌ها افزایش یافت، مثلاً در زمان انتخاب پیمانکار برای معابر، هر تن آسفالت زیر 200 هزار تومان بود اما الان قیمت آسفالت به هر تن 400 هزار تومان رسیده است.

    غفاری ادامه داد: با وجود همه اینها کارهایی در این مدت انجام شده که می‌توان به بهسازی حدود 50 مورد از معابر شهر اشاره کرد.

    پول تبلیغات شهری به جیب افرادی خاص می‌رفت

    وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری اشاره و اعلام کرد: جمع‌آوری استندهای تبلیغاتی و ساماندهی فضای تبلیغات یکی از این موارد بود که البته تنش‌ها و اختلافاتی را هم به وجود آورد، بسیاری از استندهای تبلیغاتی که در گذشته وجود داشت فرسوده و در خطر سقوط بود و بیشتر آنها هم در اختیار افراد خاصی قرار داشت و انتفاع عام نداشت.

    شهردار فردیس خاطرنشان کرد: افرادی بودند که به تنهایی 18 استند تبلیغاتی داشتند و مشخص هم نبود که درآمد این استندها کجا می‌رود؛ در هر حال با مصوبه و دستور شورا ما این فضا را ساماندهی کردیم و بین 140 تا 150 استند تبلیغاتی از سطح شهر فردیس جمع‌آوری شد.

    وی، ساماندهی دستفروشان بلوار شهدا را هم دیگر اقدامی که در حوزه خدمات شهری به خوبی انجام شد، عنوان و اعلام کرد: این منطقه به عنوان هسته مرکزی شهر از جذابیت خاصی برای دستفروشان برخوردار بود و همین باعث شده بود حتی تردد عابران پیاده هم به سختی انجام شود.

    غفاری افزود: با حمایت اکثریت شورا و دستگاه‌های مختلف انتظامی، قضایی و اجرایی و پس از چهار ماه مطالعه این کار انجام شد و اگرچه وظیفه قانونی ما فقط رفع سد معبر بود اما بنا بر وظیفه اخلاقی و انسانی یک بازارچه ایجاد شد تا دستفروشان به آن منتقل و کار خود را در آنجا ادامه دهند.

    وی در خصوص کنترل ساخت و ساز غیرمجار در فردیس هم گفت: اراده برای کنترل این معضل به قدری در مدیریت شهری فردیس بالا بود که برای این کار مصمم شدیم و الان به جرأت می‌توانم بگویم که از ابتدای کار شهرداری فردیس تاکنون هیچ ساخت و ساز غیر مجازی از بیخ و بن به وجود نیامده است، اگرچه تخلفات ساختمانی چون اضافه کردن نورگیر و مواردی از این دست که تا حدی اجتناب ناپذیر است وجود داشته اما ساخت و ساز بدون پروانه نداشته‌ایم.

    پیش از این دادستان عمومی و انقلاب فردیس از درخواست مدعی‌العموم برای انحلال شورای شهر فردیس خبر داده بود.

    به گزارش ایسنا، حسن جهانشاهلو از درخواست مدعی العموم به مراجع ذیربط برای انحلال شورای این شهر خبر داده و گفته، اختلافات عدیده در بین اعضای شورای شهر فردیس با لجاجت برخی از اعضا در ایجاد تفاهم و همدلی منجر به تعطیلی اداره شهری شهرستان شده است.

    وی افزوده، با توجه به ناکارآمدی شورای شهر و ایجاد اختلاف و ناامیدی در میان شهروندان فردیس و با توجه به نتیجه بخش نبودن توصیه‌های مکرر در جهت ایجاد تفاهم میان اعضا و تعطیلی اداره امور شهر به دلیل انجام اعمال خلاف شئون شوراها، سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی مردم و ناکارامدی و مداخله در ساخت و سازهای غیرمجاز توسط برخی از اعضا و در جهت برون رفت از این معضل و احیای حقوق عامه درخواست انحلال شورای شهر را دارم.

    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در ادامه خاطرنشان کرده، علاوه بر مورد مذکور، به علت وجود دلایل متقن درخواست انحلال شورای شهر را به مراجع ذیربط داده‌ام و پیگیر این موضوع هستم. دلایل عنوان شده و اتهامات مطروحه درباره این پرونده در حال بررسی است و پس از به نتیجه رسیدن، موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار