مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد:

اجرای طرح کاداستر درآمد ۱۲۰۰میلیاردی به همراه داشته است

عصر ساختمان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با یادآوری اینکه اجرای طرح کاداستر تا پایان سال ۹۶ حدود۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد به همراه داشته، از مجلس و دولت خواست که برای اجرای این طرح به حکم قانون دائمی برگردند.

اجرای طرح کاداستر درآمد ۱۲۰۰میلیاردی به همراه داشته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد تویسرکانی در مورد ردیف تخصیص‌یافته به اجرای طرح کاداستر در لایحه بودجه 98، گفت: کاداستر جامع در پایان سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و چون به شکل طرح بود، در قانون تاکید شد که اجرای آن نباید بار مالی برای دولت به همراه داشته باشد.

     

    سهم 24 درصدی سازمان اسناد از درآمد حاصل از اجرای طرح کاداستر

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: در قانون پیش‌بینی شد که طرح کاداستر از محل درآمدهای حاصل از آن در مدت 5 سال اجرا شود، بنابراین ما در سال 94 تا پایان سال 96 قریب 1200 میلیارد تومان درآمد از محل اجرای این طرح داشتیم، اما حدود 24 درصد از این درآمدها به سازمان ثبت اسناد اختصاص پیدا کرد، در نتیجه انجام تکلیفی که قانونگذار در جهت اجرای این طرح برای این سازمان پیش‌‎بینی کرده بود، متوقف شد.

    99 درصد کاداستر اراضی شهری اجرا شده است

    وی تصریح کرد: البته ما در این مدت تقریبا 99 درصد کاداستر اراضی شهری را اجرا کردیم، همچنین نحوه صدور اسناد مالکیت تغییر پیدا کرده است، کما اینکه حدود 17 میلیون سند مالکیت برای مردم صادر شد، ضمن اینکه در شرایط کنونی برای مردم سند کاداستری صادر می‌شود.

    تویسرکانی خاطرنشان کرد: آنچه در روند اجرای طرح کاداستر متوقف شده است، حدود 75 درصد از اراضی مربوط به دولت اعم از منابع طبیعی و سایر بخش‌های متعلق به آن است، ضمن اینکه یکی از دغدغه‌های کنونی وجود پدیده زمین‌خواری و تعدی به اراضی دولتی در حوزه مالکیت‌های دولت است.

    وی یادآور شد: تاکید ما در بودجه 98 این است که دولت و مجلس در این مورد به تفاهم برسند که به همان حکم قانون دائمی برگردند و اجازه دهند در بودجه 98 درآمدهای کاداستر به سازمان ثبت اسناد اختصاص پیدا کند تا اجرای آن به سرعت انجام شود، چرا که منافع مادی به همراه دارد و باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، همچنین از نزاع‌ها و تشکیل پرونده‌های زمین‌خواری فراوان جلوگیری می‌کند.

     

    تعیین سهم 30 درصدی برای سازمان اسناد از محل درآمدهای طرح کاداستر در بودجه 98

    معاون رییس قوه قضاییه، اظهار کرد: ردیفی که در بودجه 98 برای اجرای طرح کاداستر پیش‌بینی شده حدود 30 درصد به سازمان ثبت اسناد اختصاص پیدا کرده و 70 درصد درآمد حاصل از آن به هلال احمر و دولت اختصاص پیدا کرده است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکید کرد: ما معتقدیم که حسب قانون احکام دائمی باید صدرصد درآمدهای حاصل از اجرای طرح کاداستر به سازمان ثبت اسناد اختصاص پیدا کند تا روند اجرای آن تسریع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار