مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل تونل فاضلاب غرب تهران تا پایان ۹۸

عصر ساختمان- مدیر پروژه تونل فاضلاب غرب تهران اظهار داشت: این تونل ۱۱ کیلومتری که حفاری آن از ۳۱ مرداد ۹۵ آغاز شد تا پایان سا ل۹۸ تکمیل شده و به شبکه فاضلاب شهری وصل می‌شود.

تکمیل تونل فاضلاب غرب تهران تا پایان ۹۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان پیمانکاری ساخت تونل انتقال فاضلاب غرب تهران به طول 11 کیلومتر را برعهده دارد. شرکت جنرال مکانیک به عنوان یکی از هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در این پروژه تونل 11 کیلومتری با قطر 3 متر در زیر زمین در شهر تهران احداث می‌کند.

    مدیر پروژه تونل فاضلاب غرب تهران مربوط به بخش پیمانکاری جنرال مکانیک در این باره اظهار داشت: بنیاد مستضعفان توسط شرکت  جنرال مکانیک ساخت تونل 11 کیلومتری را برعهده دارد و شرکت ترکیه‌ای تصفیه‌خانه جنوب غرب تهران را‌ می‌سازد.

    آریا ناظم ادامه داد: این تونل از بزرگراه آیت‌الله سعیدی در سی‌متری جی آغاز می‌شود و پس از عبور از یافت‌آباد و بلوار معلم در جوار بزرگراه آزادگان به منطقه فیروزبهرام که تصفیه‌خانه د ر آنجا احداث می‌شود،‌ متصل خواهد شد.

    وی اضافه کرد: بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار این پروژه را برعهده دارد؛ تهران در حال تکمیل شبکه فاضلاب خود است که یکی از آنها طراحی و اجرای همین پروژه تونل مکانیزه با دستگاه TBM است.

    وی با بیان اینکه مساحت تحت پوشش تونل 20 هکتار است، گفت: آب حاصل از این فاضلاب پس از تصفیه به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد و درصدی هم برای تقویت آب‌های سفره‌های زیرزمینی است.

    ناظم ادامه داد: اجرای همزمان پوشش ضد خوردگی با سگمنت‌های بتنی در حفاظ‌های مکانیزه کاری است که توسط ما انجام می‌شود و ا ین برای اولین بار در خاورمیانه است.

    ناظم اظهار داشت: دستگاه TBM که تونل با قطر 3 متر در زیر نقاط شهری ایجاد می‌کند تجهیزاتی نوین و جدید است ضمن آنکه مانع از بروز برون‌نشست می‌شود.

    وی با بیان اینکه حفاری این تونل 11 کیلومتری از 31 مرداد 95 آغاز شد گفت: تاکنون 5 کیلومتر از این تونل ساخته شده است و پروژه تا پایان 98 به پایان می‌رسد و تونل به شبکه فاضلاب شهری متصل می‌‌شود.

    ناظم افزود: این تونل جمعیت 2.1 میلیون نفری را از نظر هدایت فاضلاب پوشش می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم تونل زودتر از تصفیه خانه به پایان برسد.

    ناظم با بیان اینکه جنرال مکانیک به عنوان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان پیمانکار ساخت تونل است گفت:‌ بنیاد تجهیزات نوین حفاری تونل را وارد کشور کرده است که یکی از این تکنولوژی‌ها که جزو اولین هم هست سگمنت‌گذاری با قطر 3 متر است.

    وی اظهار داشت: احداث این تونل فاضلاب با نوین‌ترین روش‌ها انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا 100 سال قابلیت ماندگاری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار