مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

پایانه‌های بار دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه‌های بار دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دولت نقش تصدی‌گری در پایانه‌های بار از این پس نخواهد داشت.

پایانه‌های بار دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مراسم افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل استان تهران امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

    در این مراسم محمد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: دولت نباید تصدی‌گری داشته باشد و هموارسازی مسیر و تکمیل‌گری در حوزه حمل و نقل بار را باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه دولت باید شرایط اقتصادی رقابتی برای کشور فراهم آورد، گفت: قوانین ما در برخی مواقع تسهیل کننده نبوده و سخت بوده است اما با ابلاغ سیاست‌هایی نظیر قانون رفع موانع تولید یا بهبود فضای کسب و کار و یا گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی شرایط مناسبی فراهم شده است و اگر مسئولان به این قوانین اشراف داشته باشند از ظرفیت آن حداکثر استفاده را خواهند داشت.

    اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کارآمد داشته باشیم، گفت:‌در وزارت راه و شهرسازی هیچ نقشی ایفا نمی‌کنیم مگر آنکه از جنس تسهیل‌گری باشد.

    وی ادامه داد:‌در طرح جامع حمل و نقل نظام لجستیک نیز مورد توجه است که با حمل و نقل ترکیبی و استفاده از حداکثر ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد ایفا کند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باید بخش خصوصی با پشتیبانی دولت فعال شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر شرکت‌های حمل و نقل در فاز یک شهرک حمل و نقل بار استان تهران مستقر شوند.

    اسلامی تاکید کرد: هر چه شهرک‌های حمل و نقل بار و لجستیک بیشتر شود بهره‌وری حمل و نقل کالا ارتقاء می‌یابد.

    وی ادامه داد: شهرک حمل و نقل در جوار منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شده است. در آنجا منطقه آزاد تجاری هم داریم. ریل و خط آهن هم در کنار این دو منطقه است و بدین ترتیب در قالب حمل و نقل ترکیبی قطار، هواپیما و جاده با هم فعال می‌شوند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح دسترسی به شهرک حمل و نقل تهران با کمک سازمان راهداری ساخته شد.

    اسلامی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل جایگاه مناسبی در مدیریت ناوگان بار دارد، گفت: تاکنون چنین وضعیتی در استان تهران نداشتیم این ایده از 28 سال پیش شروع شد و امروز فاز یک آن آماده شده است که البته هنوز کارهای زیادی دارد.

    وی تاکید کرد:‌ در نظام جامع حمل و نقل پارک‌های لجستیک هم طراحی شده که البته پارک لجستیک در پایانه‌های بار دو موضوع مجزا است.

    بنابراین گزارش در پایان این مراسم پروانه بهره‌برداری شرکت شهرک حمل و نقل استان تهران به رئیس هیأت مدیره این شرکت توسط وزیر راه و شهرسازی اهدا شد ضمن آنکه پروانه بهره‌‌برداری چند شرکت حمل و نقل نیز به آنها ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو