مدیران خودروعصر اعتبار

فاز جدید مرمت مسجد تاریخی بستک هرمزگان آغاز شد

عصر ساختمان:یک مرمت‌گر آثار تاریخی از آغاز فاز جدید مرمت مسجد تاریخی جامع "بستک" در شمال غربی هرمزگان با اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال خبر داد.

فاز جدید مرمت مسجد تاریخی بستک هرمزگان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، مجید جمادی با اشاره به وقوع زلزله دی ماه سال 92 در بستک که خسارت‌های زیادی به این بنای تاریخی وارد کرده بود، افزود: مرمت این بنا از سال 1384 آغاز شده و تا کنون به صورت مسمتر ادامه داشته و تا کنون 6 میلیارد ریال هزینه مرمت آن شده است. همچنین مرمت این بنا بر اساس معماری و اصالت آن در آینده ادامه می‌یابد.

    این مسئول با تاکید بر اینکه 70 درصد مرمت این بنا پایان یافته است، بازسازی سازه‌ای، دیوار چینی، بازسازی ستون‌ها ، محراب و مآذنه را از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های 91 تا 94 بیان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار و مرمت 36 پنجره و گچبری‌ها، مرمت این بنا پایان یافته و مسجد قابل بهره‌برداری خواهد بود.

    به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، مسجد جامع قدیمی اهل سنت بستک که به شماره 6107 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، نخستین مسجد جامع بستک و مربوط به اوایل دوره زندیه ‌است .

    این بنای تاریخی سازه‌ای سنگی با اندود های گچی و تزیینات مدور گچی است که بنیان اصلی مسجد را تشکیل داده‌اند. بادگیری که بر فراز بام مسجد برای محراب بنا شده از ویژگی‌های این مسجد است. ایوان مسجد تا حدودی همان حالت اولیه خود را حفظ کرده وکمتر دست خوش تغییر و تحول قرار گرفته اما آثار حوادث و اثرات طبیعی در طاق‌های آن پیداست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی