مدیران خودروعصر اعتبار

یک میلیون مسکن مهر از ابتدای دولت تدبیر بهره‌برداری شد

عصر ساختمان- یک میلیون واحد مسکن مهر از ابتدای دولت تدبیر و امید در کشور تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

یک میلیون مسکن مهر از ابتدای دولت تدبیر بهره‌برداری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، احمد اصغری‌مهرآبادی، در سفر به بیرجند در شورای مسکن خراسان‌ جنوبی گفت: خراسان جنوبی در موضوع مسکن مهر اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و در این زمینه چهارمین استان کشور محسوب می‌شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه در حوزه مسکن مهر خراسان ‌جنوبی بخش کوچکی از اقدامات باقی مانده است، توضیح داد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن اختتامیه پروژه مسکن مهر در خراسان‌ جنوبی را به عنوان اولین استان در کشور برگزار کنیم.

    مهرآبادی با اشاره به مشکل فاضلاب مسکن مهر قائن ادامه داد: گاهی اقدامات عجولانه‌ای را انجام می‌دهیم که در آینده ما را با مشکلات بسیار جدی رو به رو می‌کند.

    وی با تبیین این نکته که پروژه هزار واحدی مسکن مهر قائن را 10 سال پیش افتتاح کردیم، ولی در حال حاضر فاصلاب آن دچار مشکل شده است، افزود: از منظر قانونی هزینه‌ کردن برای پروژه‌ای که 10 سال پیش افتتاح شده درست و منطقی نیست.

    مهرآبادی در ادامه گفت: در زمینه پل مهر شهر بیرجند نیز وعده داده شده که آن را نیز پی‌گیری می‌کنیم.

    ساخت 500 مدرسه در مسکن مهر کشور

    مهرآبادی گفت: در موضوع مدارس و مساجد و سایر نیازهای مرتبط در مسکن مهر بر اساس متن قانون، ساخت و ساماندهی آن بر عهده دستگاه‌های مربوط است، اما در راستای همکاری و همفکری، وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. به عنوان مثال براساس نیاز به اماکن آموزشی در مسکن مهر در کشور 500 مدرسه را از منابع داخلی ساخته و احداث کردیم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در لایجه بودجه 98 نیز بحثی در خصوص تأمین اعتباری نیازهای رو بنایی و زیر بنایی مسکن مهر به وزارت نیرو مطرح است که در صورت تصویب نهایی بخشی از مشکلات اعتباری رفع می‌شود.

    مهرآبادی اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسکن مهر انجام شده است؛ به گونه‌ای که در این مدت توانستیم سالیانه حدود 200 هزار واحد مسکن مهر و درمجموع یک میلیون واحد را تکمیل و افتتاح کنیم.

    وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق کشور مردم برای تحویل گرفتن مسکن مهر حدود 7 یا 8 سال منتظر بودند، بیان کرد: علی رغم همه اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن مهر چون نتوانستیم به موقع کار را انجام دهیم، مردم شیرینی آن را لمس نکردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار