مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

رکود ساخت‌وساز در مازندران جدی است

بیمه نبودن ۹۰ درصد کارگران ساختمانی مازندران

عصر ساختمان:رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: به دلیل رکودی که در ساخت و ساز مسکن در استان ایجاد شده است ۹۰ درصد جمعیت ۶۰ هزار نفری کارگران ساختمانی در مازندران بیکار هستند.

رکود ساخت‌وساز در مازندران جدی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، سید هادی ساداتی، درباره مشکلات و مسائل کارگری در استان با بیان اینکه در حال حاضر بیمه و معیشت مهم‌ترین مشکل کارگران مازندران است، اظهار کرد: از اختصاص سهمیه بیمه به کارگران ساختمانی خبری نیست از طرفی شاهد کشته و زخمی شدن کارگران ساختمانی نیز هستیم.

    رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به بررسی پرونده یکی از کارگران ساختمانی در انتظار بیمه که در اثر عارضه قلبی فوت کرد، افزود: در حال حاضر خانواده این فرد برای تامین معیشت به شدت دچار مشکل هستند.

    وی در ارتباط با حوادث ناشی از کار در استان با بیان اینکه آمار حوادث ناشی از کار به صورت دقیق در اختیار انجمن صنفی کارگران ساختمانی قرار ندارد، اضافه کرد: پزشکی قانونی مازندران و نیز بازرسی کار آمار متفاوتی از وضعیت حوادث کارگری ارائه می‌دهند.

    ساداتی با اعلام اینکه غیر از مباحث حواث ناشی از کار که یکی از دغدغه‌های جدی است در حال حاضر کارگران این بخش به دلیل رکودی که در ساخت‌وساز و مسکن ایجاد شد، برای تامین معیشت زندگی دچار چالش جدی هستند، گفت: فعالیت ساخت‌وساز در استان متوقف یا افزایش پیدا نکرده است.

    رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه رکودی که در ساخت‌وساز ایجاد شد در سطح کلان و کشور است، افزود: در مازندران به دلیل عدم موفقیت در تامین منابع مسکن مهر و نیمه‌کاره ماندن این طرح و از طرفی عدم حمایت‌های لازم از ساخت‌وساز رکود در استان جدی‌تر است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در بخش ساخت‌وساز مشغول کار هستند، خاطر نشان کرد: تنها 7 تا 10 درصد نیروی کار بخش مسکن استان مشغول کار هستند و بقیه گرفتار رکود هستند.

    ساداتی با اعلام اینکه تعدادی از نیروی کار ساخت‌وساز استان از استان‌های سمنان، خراسان، اردبیل، اصفهان و بجنورد در مازندران حضور می‌یابند، افزود: این کارگران هم در حال حاضر با کمبود کار در این بخش مواجه هستند.

    وی در ادامه دیگر دغدغه کارگران ساختمانی استان را مشخص نشدن سهمیه بیمه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: از سال 89 تاکنون 15 هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفتند و بیش از 24 هزار نفر در انتظار دریافت سهمیه بیمه‌ای هستند.

    رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران خاطرنشان کرد: طرح راست‌آزمایی بیمه کارگران ساختمانی نیز در برنامه کاری است، ولی در حال حاضر دولت زمینه‌ای فراهم کند تا افراد در لیست انتظار از خدمات بیمه‌ای برخودار شوند.

    وی با اعلام اینکه مازندران در سال 93 از دریافت سهمیه‎ بیمه‌ای محروم بود، خاطر نشان کرد: در سال 94 میزان سهمیه اختصاص داده شد تا حدودی مناسب بود.

    ساداتی در ارتباط با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کارگران ساختمانی برای برداشتن سهمیه بیمه یادآور شد: حمایت نمایندگان مجلس از کارگران ساختمانی مقطعی و با انگیزه دریافت رای کارگران انجام شد، ولی از مجلس آینده انتظار داریم نسبت به پیگیری بیمه کارگران ساختمانی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو