مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

مجوز فروش اوراق مشارکت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری

عصر ساختمان- در شرایط کنونی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده و بخشی از این اعتبارات متعلق به شهرداری ها است.

مجوز فروش اوراق مشارکت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، از موافقت هیأت دولت با انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهرها خبر داد و گفت: اخیرا تعدادی از شهرداران کلانشهرها به رییس جمهور نامه نوشته و درخواست کردند که با توجه به وضعیت مالی شهرداری ها و کمبود اعتبارات برای اجرای طرح بازآفرینی در لایحه بودجه سال 98، مجوزی برای انتشار اوراق مشارکت داده شود که در نهایت دولت با این پیشنهاد موافق کرده است.
    این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: احتمالا این مصوبه در تبصره 5 لایحه بودجه سال 98 گنجانده شود، تا شهرداری ها بتوانند از طریق فروش اوراق مالی اسلامی، به روند اجرای طرح بازآفرینی شهری سرعت ببخشند.
    وی گفت: طبق بررسی های انجام شده، در شرایط کنونی حدود 26 هزار میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال 98 در نظر گرفته شده و بخشی از این اعتبارات متعلق به شهرداری ها است.
    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اخیرا سازمان برنامه و بودجه، با اختصاص اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری موافقت کرده است، اما اجرای کامل این طرح کلان به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
    بهادری تصریح کرد: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، برخی بخش ها نیازمند اعتبار مستقیم دولتی است و در این زمینه به هر میزانی که بتوانیم این ردیف اعتباری را تقویت کنیم، بسیار مفید و کارساز خواهد بود، اما با توجه به اینکه کل اعتبارات عمرانی کشور در سال 98 حدود 62 هزار میلیارد تومان است، شرایط برای افزایش اعتبارات این حوزه فراهم نیست.
    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز بر اساس آمارها حدود 3.5 میلیون خانوار دچار بدمسکنی هستند و برخی از مناطق کلانشهرها به ویژه تهران از نظر بافت فرسوده و غیرایمن در شرایط نگران کننده ای قرار دارد، بنابراین با این شرایط تسریع در اجرای طرح بازآفرینی شهری ضروری است.
    بر اساس این گزارش، در بند (ب) تبصره 8 این لایحه به طور خاص به تکالیف دولت برای عملیات آماده سازی، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر ، طرح های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحدهای مسکن اجتماعی اشاره شده است.
    بر اساس بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده نیز، وزارت راه و شهرسازی مجاز شده تا سقف 1500 میلیارد تومان از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به دو سازمان تابعه این وزارتخانه یعنی شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را به قیمت کارشناسی صرف تکمیل واحدهای مسکن و اجرای طرح های بازآفرینی شهری و احداث واحدهای مسکن اجتماعی و حمایتی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی