مدیران خودروعصر اعتبار

سد «لار» و«لتیان» آب شرب مسکن مهر پردیس را تامین می کند

عصر ساختمان- سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس گفت: پس از بارگذاری کامل جمعیتی مسکن مهر، سدهای لار و لتیان آب شرب شهرستان را تامین می کند.

سد «لار» و«لتیان» آب شرب مسکن مهر پردیس را تامین می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نوید عباسی اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزرای مسکن و نیرو در خصوص تامین آب شرب سالم فازهای 5،8، 11 و 9مقررشد زیرساخت‌های آب و فاضلاب توسط شرکت عمران شامل؛ خطوط انتقال، مخزن ذخیره، شبکه توزیع آب، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعابات در تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس و نصب انشعابات بر عهده شرکت آب و فاضلاب باشد.
    وی در ادامه با اشاره به ضرورت تامین 2400 لیتر بر ثانیه آب شرب سالم برای شهرهای پردیس ، بومهن و بخشی از رودهن، خاطر نشان کرد: با توجه به بارگذاری جمعیت و پیش بینی افزایش جمعیت شهرستان، عملیات انتقال آب از کلان به سد لار و از سد لار به شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای استان در حال اجرا است.
    سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس با بیان لزوم احداث تصفیه خانه جدید اظهار داشت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پردیس با ظرفیت 24هزار متر مکعب توان تصفیه آب برای 125 هزار نفر را دارد.
    عباسی گفت: قبل از احداث مسکن مهر پردیس، پیش بینی شرکت آب و فاضلاب برای شهرهای پردیس، بومهن و رودهن ظرفیت 1000 لیتر بر ثانیه بود، بر اساس تفاهم نامه سال 93، تصفیه خانه با ظرفیت 500 لیتر بر ثانیه از سوی شرکت عمران به شرکت آب و فاضلاب تحویل داده شد.
    وی در ادامه افزود: ظرفیت تصفیه خانه با رشد جمعیت به 700 لیتر بر ثانیه افزایش داده شد و ساخت تصفیه خانه اضطراری با ظرفیت به 300 لیتر بر ثانیه،یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای رسیدن به ظرفیت استاندارد تعیین شده بود و امروز این تصفیه خانه با ظرفیت 1100 لیتر بر ثانیه پاسخگوی نیاز فعلی شهرستان است.
    سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری پردیس با بیان اینکه زمین تصفیه خانه جدید از سوی شهرداری پردیس تامین شده اظهار داشت: در مجاورت تصفیه خانه فعلی عملیات ساخت دو مدول 800 و 1200 لیتر بر ثانیه پس از انتخاب پیمانکار اجرایی خواهد شد.
    عباسی با اشاره به شرایط آبرسانی به فازهای 5، 8 و 11 اظهار داشت: مخازن و خطوط انتقال فاز 5 هنوز تکمیل نشده و بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت آب و فاضلاب و شرکت عمران شهر جدید پردیس آب شرب ساکنان فاز 5 مسکن مهر تا زمان تکمیل شبکه آبرسانی از فاز 2 شهر پردیس تامین می شود.
    وی گفت: شبکه آبرسانی فاز 8 تکمیل شده و ساکنان مشکلی برای تهیه آب شرب ندارند، آبرسانی فاز 11 به دلیل عدم تکمیل زیر ساخت ها توسط یک باب مخزن آب در محله ایرانشهر، زون 5 در محله یاس انجام می شود، پس از تکمیل زیر ساخت‌ها مشکل آبرسانی ساکنان این فاز مرتفع خواهد شد.
    شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد و پس از بارگذاری کامل جمعیت مسکن مهر افزون بر 600 هزار نفر می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار