مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیشنهاد وام ۹۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در شهرهای جدید

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در ۱۴ شهر جدید خبر داد و گفت: این ۶۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی به صورت مشترک با سازنده‌ها احداث خواهد شد.

پیشنهاد وام ۹۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارسش، حبیب‌الله طاهرخانی در نشستی که صبح امروز وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل شهرهای جدید برگزار کرده بود، با تأکید بر اینکه در برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای احداث 200 هزار واحد مسکونی مشارکتی امروز مقرر شد تا استارت 60 هزار واحد مسکن در این قالب در 14 شهر آغاز شود، گفت: برای ‌آغاز این پروژه شرکت عمران شهرهای جدید زمین و پروانه را به عنوان آورده خود در این پروژه مشارکت خواهد داد و سازنده تنها اقدام به ساخت این واحدها خواهد کرد تلاش می‌شود تا این واحدها به صورت ارزان قیمت احداث و به متقاضیان فروخته شود.

    طاهرخانی گفت: به عنوان مثال سازنده‌ها در قالب پیش‌فروش این واحدها را به متقاضیان واگذار می‌کنند، هر چند در این پروژه قرار نیست تسهیلاتی به متقاضیان داده شود اما در تلاش هستیم و پیشنهاد کرده‌ایم که تسهیلات تا سقف 90 میلیون تومان به سازنده و یا تسهیلات در قالب صندوق یکم به خریداران خانه اولی تعلق گیرد اما این موضوع فعلاً در حد رایزنی با بانک مسکن و پیشنهاد است.

    به گفته وی، سازنده در این پروژه سهم خود را برمی‌دارد و سهم شرکت عمران شهرهای جدید عرضه و بخشی در قالب برنامه‌های وزارت راه به مسکن حمایتی تبدیل خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 1300 میلیارد تومان منابع داخلی و یارانه و منابع مسکن جذب کرده‌ایم، گفت: اصلی‌ترین برنامه ما تولید و عرضه مصرف خواهد بود. بنابراین در تلاش هستیم تا 50 مرکز محله احداث کنیم که 21 مرکز محله در مرحله انعقاد قرارداد است.

    طاهرخانی با اشاره به اینکه 26 مرکز محله نیز با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان 2 هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد، گفت: در دهه فجر 27 هزار و 997 واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکن مهر از 400 هزار واحد ابلاغی افتتاح شده است، گفت: 24 هزار واحد مسکونی مهر فاقد متقاضی هستند بنابراین بیشترین واحدهای فاقد متقاضی در رامین و شیرین‌شهر متمرکز شده‌اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که اگر برای هر کدام از این واحدهای  مسکونی مهر که فاقد متقاضی هستند 20 میلیون تومان هم وام در نظر بگیریم، مبلغی در حدود 480 میلیارد تومان اتلاف منابع در پی خواهد داشت آیا این رقم را تأیید می‌کنید و آیا برنامه خاصی برای هر چه سریعتر تکمیل کردن این واحدها دارید یا خیر، گفت: برخی از این واحدها کمتر و برخی بیشتر از 20 میلیون تومان وام دریافت کرده است اما نمی‌توان به طور مشخص و دقیق فعلاً در مورد اتلاف منابع اظهارنظر کرد.

    طاهرخانی افزود: تحولاتی که در بخش مسکن مهر رخ داد باعث شد تعداد واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر کاهش یابد، به طوری که 6 ماه پیش این عدد 63 هزار واحد مسکونی بود، اما در حال حاضر به 24 هزار واحد مسکونی رسیده است.

    وی در خصوص مهمترین برنامه تولید مسکن گفت: برنامه تفصیلی تولیدی 60 هزار واحد مسکن مشارکتی در 14 شهر آغاز شده است که این برنامه در قالب احداث 200 هزار مسکن مشارکتی ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این پروژه به گونه‌ای با سازنده‌ها وارد قرارداد شده‌ایم که این پروژه کاملاً برای سازنده‌ها اقتصادی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی