مدیران خودروعصر اعتبار

ادامه بررسی لایحه پنج ساله سوم شهرداری تهران

عصر ساختمان- تاکنون ۴۸ ماده از ۹۵ ماده برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب رسیده است.

ادامه بررسی لایحه پنج ساله سوم شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، در جریان صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و بررسی برنامه سوم توسعه پنج ساله شهر تهران مانند دو جلسه گذشته مابقی مواد این لایحه مورد بررسی قرار گرفت. در جلسات قبلی 42 ماده از 95 ماده به تصویب رسیده بود و امروز دیگر مواد آن مورد بررسی قرار گرفت. ماده 43 که براساس آن شهرداری موظف است به منظور تسهیل در نوسازی، بهسازی، مقاوم سازی و بازآفرینی محلات هدف در چهار چوب اسناد فرا دست اقداماتی را در طول اجرای برنامه در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر انجام دهد با 18 رای موافق به تصویب رسید. در ادامه ماده 44 مورد بررسی قرار گرفت. براساس ماده 44 شهرداری موظف است در راستای شفافیت، هوشمند سازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظرات بر تحولات کار بردی و ساخت و سار در شهر و ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان اقداماتی را انجام دهد.

    در حین بررسی این ماده محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در توضیح ماده 44 گفت: براساس این ماده شهرداری موظف است در راستای شفافیت هوشمند سازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظارت بر تحولات کالبدی، ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان اقدامات مشخص شده ای را انجام دهد که موضوع مهمی است.

    وی ادامه داد: مقرر بوده است که از زمان انجام طرح تفصیلی سامانه ای ایجاد شود تا میزان بارگذاری‌های هر منطقه به صورت روزانه، ماهانه و سالانه را مشخص کند و اگر منطقه‌ای از میزان تعیین شده از طرح تفصیلی فراتر رفت سامانه آلارم دهد و تحولات کالبدی در نتیجه بارگذاری‌های طرح تفصیلی هم زمان قابل ارزیابی باشد. این ماده با 17 رای موافق به تصویب رسید.

    در ادامه جلسه ماده 145 مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن شهرداری موظف است به منظور استقرار مدیریت هماهنگ بصری و ارتقا کیفی سیما و منظر شهر با رویکرد حفظ و احیای هویت ایرانی- اسلامی اقداماتی را در طول برنامه انجام دهد.

    حجت نظری عوض کمیسیون فرهنگی و اجتماع شورای شهر خواهان بندهای 8 و 11 این ماده شد. بر همین اساس بند 8 این ماده شهرداری را به اصلاح و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری با بهره گیری از رویکرد کاهش آسیب پذیری اجتماعی با همکاری و جلب مشارکت سایر دستگاه های ذی ربط موظف می کرد.

    وی اعلام کرد: این بند در ماده 71 مجدد تکرار شده است. پیشنهاد حذف با 19 رای موافق به تصویب رسید. همچنین بند 11 که براساس آن بازنمایی و گسترش هنر شهری مبتنی بر اصول زیبایی شناسی با تکیه بر هویت، اصالت و تمدن هنر ایرانی اسلامی و تولید آثار هنری ماندگار بود، مورد بررسی قرار گرفت. اعضا با 11 رای مخالف به حذف این بند رای ندادند. کلیات ماده 45 با رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

    در ادامه ماده 46 که براساس آن شهرداری موظف است به منظور نظارت کنترل و ارتقا کیفیت ساخت و سازهای شهری و ایمنی ساختمان ها اقداماتی را با همکاری دستگاهای ذی ربط انجام دهد با 19 رای موافق به تصویب رسید.

    در ادامه جلسه ماده 47 که بر اساس آن شهرداری موظف است به منظور حفاظت موثر و صیانت از حریم پایتخت و با استفاده از ظرفیت های قانون اقداماتی را انجام دهد، مورد بررسی قرار گرفت و اصل این ماده با 17 رای موافق به تصویب رسید.

    در ادامه این جلسه ماده 48 مبنی بر اینکه شهرداری موظف است در راستای پشتیبانی و تسهیل گری حفظ و احیا آثار ارزشمند تاریخی و میراثی و افزایش کارآمد مدیریت بافت تاریخی با هماهنگی و همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقدام کند مطرح شد که این ماده با بنده های آن با 18 موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار