مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

راه اندازی سامانه ملی املاک به معاونت مسکن واگذار شد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به معاونت مسکن و ساختمان خبر داد. این در حالی است که معاون امور مسکن و ساختمان دیروز توسط وزیر راه و شهرسازی تغییر کرد.

راه اندازی سامانه ملی املاک به معاونت مسکن واگذار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی نبیان در نشست نمایشگاه مسکن اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه مندی را در چارچوب در دو بخش در قالب زمین و در مسکن وظایفی را دارد. در بخش زمین تلاش می‌کنیم اقدامات زیبایی را برای ایران رقم بزنیم؛ بر اساس منویات ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در اقدام ملی اعلام شده 400 هزار واحد مسکونی برای دو سال آینده ساخته شود. 100 هزار واحد در بنیاد مسکن، 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 100 هزار واحد در بازآفرینی شهری.

    وی ادامه داد: با توجه به این‌که زمین‌هایی در مناطق مختلف شهری داریم با توجه به تکالیف محوله شده تلاش کردیم مشکلات این موضوع مهم را برطرف کنیم. در این راستا طی دو هفته اخیر تفاهم با بنیاد مسکن حاصل شده که برای مراکزی که بنیاد اعلام می‌شود زمین آن تامین شود. مکاتبات با ادارات راه و شهرسازی استانی برای واگذاری به بنیاد مسکن و همچنین شرکت بازافرینی شهری انجام شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: زمین واگذار شده از سوی سازمان زمین و مسکن شاید مقداری زمان‌بر باشد، اما در دوره مشارکت این اتفاق سریع روی می‌دهد. در این راستا از وزیر دستور گرفتیم تا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنیم تا بتوانیم در راستای واگذاری زمین را دنبال کنیم.

    نبیان با بیان این که سازمان ملی زمین و مسکن بالغ بر 1.5 میلیون مترمربع زمین در شهرها دارد در خصوص میزان نیاز 200 هزار واحد مسکونی (100 هزار واحد بازآفرینی و 100 هزار واحد بنیاد مسکن) افزود: برای این طرح  بنیاد مسکن نیز زمین‌هایی دارد، هم اکنون میزان نیاز واحدهای مسکونی به زمین را پس از بررسی اعلام می‌کنیم.

    وی در پاسخ به تسنیم بر این که راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان در چه مرحله ای قرار دارد، اظهار کرد: راه اندازی سامانه مذکور به  معاونت مسکن و ساختمان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی واگذار شد تا به صورت ویژه پیگیری شود. مکاتباتی در این رابطه انجام شده و  دستگاه‌های دیگری نیز باید برای راه اندازی این سامانه همکاری کنند.

    دیروز وزیر راه و شهرسازی در اقدامی ناگهانی سه معاون مسکنی خود از جمله معاون امور مسکن و ساختمان را برکنار کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار