مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

ارائه ۷۳ میلیون وام ارزان‌قیمت و بلاعوض برای واحدهای زلزله‌زده کرمانشاه

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی نوسازی مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده در استان کرمانشاه به ترتیب ۷۵ درصد و ۹۵ درصد است، تاکید کرد: در حال حاضر برای احداث یک واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۷۳ میلیون وام ارزان قیمت بلاعوض ارائه می‌شود.

ارائه ۷۳ میلیون وام ارزان‌قیمت و بلاعوض برای واحدهای زلزله‌زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شورای عالی استان‌‌ها برای اجرای طرح‌‌های هادی در روستاها گفت: تلقی ما از شوراها طبق قانون اساسی این است که شورا یکی از مظاهر جمهوریت نظام محسوب می‌‌شود و از جایگاه با اهمیتی برخوردار است.

    وی ادامه داد: همچنان که در اصل یکصدم قانون اساسی به آن اشاره شده هدف از تشکیل شورا پیشبرد سریع برنامه‌‌های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، درمانی، آموزشی و... در روستاها با توجه به مقتضیات محلی است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه شوراها حلقه‌‌‌ای واسط میان مردم دولت و نظام هستند، اظهار داشت: شورای اسلامی روستاها نقش بی‌‌بدیل در اهداف انقلاب اسلامی دارند و دهیاری‌‌‌ها به مثابه بازوی شوراها مجری اجرای برنامه‌‌های مصوب هستند و از ارکان توسعه ملی شورای استان‌‌ها محسوب می‌‌شود.

    تابش با بیان اینکه بنیاد مسکن از بنیانگذاران انقلاب و امام راحل به یادگار مانده است، تصریح کرد: بنیاد مسکن بخشی اعظمی از فعالیت خود را در روستاها انجام می‌‌دهد، متکی به مشارکت مردم و نهادهای محلی است و در سه دهه اخیر منشا تحولات روستاها طرح‌‌های هادی بوده است که برنامه‌‌های توسعه روستاها را در 10 سال آینده مشخص می‌‌کند. اینکه در روستاها ساخت و ساز به چه نحوی باشد و فعالیت‌‌های اقتصادی در محدوده روستاها تعریف شود.

    وی افزود: از 39 هزار و 405 روستای بالای 20 خانوار 37 هزار و 222 روستا یعنی 94 درصد روستاها دارای طرح‌‌های هادی هستند و از مجموعه روستاهای دارای طرح هادی در 17 هزار و 770 روستا پروژه‌‌های طرح هادی در حال اجرا هستند که بخشی از قابل توجه آنها هنوز نیم تمام مانده است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ضعف چند سال آینده طرح هادی باید در روستاها به اجرا برسد،‌ خاطرنشان کرد: نیازمند اعتبارات هستیم تا تمام طرح هادی در روستاهای هدف اجرایی شوند. یکی از اهداف و ماموریت‌‌های طرح‌‌های هادی افزایش مقاومت ساختمان‌‌های روستایی است که تاکنون توانسته‌‌ایم یک میلیون و 668 هزار واحد مسکونی را مقاوم‌‌سازی کنیم.

    تابش با بیان اینکه از پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکونی از سال 84 تا به امروز بیش از دو میلیون واحد در قالب طرح هادی نوسازی و بهسازی شده‌‌اند که این یک اقدام قابل توجهی است، ابراز داشت: اگر در شهرها این طرح به اجرا می‌‌رسید امروز با دغدغه خسارت در بافت‌‌های فرسوده شهری مواجه نبودیم.

    وی با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 500 میلیارد هزار تومان از منابع اختصاصی بانک‌‌ها صرف ارایه تسهیلات کم‌‌بهره برای مقاوم‌‌سازی واحدهای مسکونی روستایی کرده‌‌ایم، عنوان کرد: مابه‌‌التفاوت سود این تسهیلات را دولت می‌‌پردازد و از این طریق توانستیم بخش عمده‌‌ای از خانه‌‌های روستایی را مقاوم کنیم.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به نوسازی واحدهای مسکونی روستایی پس از زلزله رودبار یادآور شد: چیزی حدود 270 هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله رودبار و منجیل ویران شده‌‌اند و توانستیم در یک برنامه وسیعی نسبت به بازسازی تمام مناطق اقدام کنیم.

    تابش اضافه کرد: تاکنون 700 هزار واحد مسکونی تخریب شده پس از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل و... را بازسازی کردیم.

    وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در کرمانشاه پس از وقوع زلزله بیان کرد: علاوه بر اینکه به واحدهای تخریبی وام‌‌های کم‌‌‌بهره و بلاعوض ارائه کردیم بلکه حتی واحدهایی که سازه نداشتند، شناسایی و وام‌‌های ارزان‌‌قیمت هم در اختیار آنها قرار دادیم.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون برای سه میلیون و 230 هزار واحد روستایی سند صادر کردیم، گفت: همانطور که می‌‌دانید پروسه ارائه سند به واحدهای مسکونی روستایی بسیار طولانی بود اما با تفاهمی بین ثبت اسناد، دادگستری و تصویب قوانین در مراجع ذیصلاح توانستیم این پروسه به حداقل برسانیم و مردم به راحتی بتوانند برای ملک خود سند دریافت کنند.

    تابش با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: 100 هزار واحد مسکونی آسیب دیده بودند که  تعمیر یا احداث می‌‌شدند. از این تعداد، تعمیر 57 هزار واحدی که در اولویت قرار داشتند، به اتمام رسیده است و در حال حاضر عملیات اجرایی در روستاها به پیشرفت فیزیکی 95 درصد و در شهر به پیشرفت فیزیکی 75 درصد رسیده است.

    وی افزود: در یک مدت زمان کوتاهی توانستیم نسبت به ارائه وام کم‌‌بهره و وام بلاعوض برای واحدهای مسکونی زلزله‌‌زده در کرمانشاه اقدام کنیم. 35 هزار واحد باقی مانده که 25 هزار واحد آن در روستاها هستند و 10 هزار واحد هم در شهرها.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در شهرها برای بهسازی و نوسازی واحدهای تخریبی و تعمیری نیاز به رعایت مقررات نظام مهندسی است و باید برای دریافت پروانه نقشه‌‌ها تهیه و تصویب شوند و طی این پروسه کمی زمان‌بر است.

    تابش با بیان اینکه در پروسه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌‌‌زده کرمانشاه در شهر پل ذهاب دو الی سه دهم درصد به سطح شهر اضافه شده و تعداد پروانه‌‌ها افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم برای یک واحد تخریبی در کرمانشاه پس از زلزله درخواست پروانه برای ساخت دو الی سه طبقه را دارند به همین دلیل تراکم افزایش پیدا کرده است.

    وی با اشاره به سقف وام ارزان قیمت و بلاعوض به مردم کرمانشاه برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی پس از زلزله خاطرنشان کرد: زلزله‌‌زده می‌‌توانند برای یک طبقه، 50 میلیون وام ارزان‌‌قیمت چهار درصد، 11 میلیون وام بلاعوض، 10 میلیون وام معیشتی و دو میلیون وام بلاعوض معیشتی دریافت کنند. در مجموع برای یک واحد مسکونی 73 میلیون وام ارزان قیمت و بلاعوض دریافت می‌‌کنند که این سوای دریافت مصالح رایگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار