مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه مشاوران املاک:

فریب سایت‌های آنلاین فروش مسکن را نخورید

عصر ساختمان- رییس اتحادیه مشاوران املاک افزایش یا کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها را در سال آینده را وابسته به وضعیت نرخ تورم در سال ۹۸ عنوان کرد.

فریب سایت‌های آنلاین فروش مسکن را نخورید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، مصطفی قلی‌خسروی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال آینده اجاره‌ بها همراه و همپای با نرخ تورم و شاید اندکی کمتر از آن افزایش پیدا کند، گفت: اگر سه ماه قبل از من درخصوص آینده می‌پرسیدید می‌گفتم وضعیت به ثبات می‌رسد ولی با اتفاقاتی که در حوزه ارز افتاد شرایط تغییر کرد و به این دلیل پیش بینی سخت‌تر می‌شود  اما اگر وضعیت با همین منوال پیش برود افزایش قیمت زیادی نخواهیم داشت.

    وی ادامه داد: چیزی که وضعیت قیمت‌ها را مشخص می‌کند عرضه و تقاضا است اما مردم باید دقت کنند که فریب سایت‌هایی که در آن املاک خودسرانه قیمت‌گذاری می‌شوند را نخورند زیرا این سایت‌ها توازن بازار را بهم زده و جو نامناسبی را در آن ایجاد می‌کنند.

    وی با اشاره به گلایه مشاوران املاک از کسادی بازار گفت: انکار نمی‌کنیم که تعداد معاملات کمتر شده است اما ممکن است یک بنگاه در یک هفته هیچ معامله‌ای نکند اما بنگاه دیگری در همان هفته چند قرارداد امضا کند، ولی وقتی با آن بنگاهدار صحبت می‌کنیم به‌گونه‌ای صحبت می‌کند که انگار هیچ معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد.

    قلی‌خسروی افزود: 2درصد قراردادها در کل کشور کاهش یافته است که در این بین  مبایعه‌نامه‌ها 4درصد و قراردادهای اجاره 14درصد  کاهش یافته است.

    او اضافه کرد: در تهران هم 23درصد کل معاملات، 29درصد مبایعه نامه‌ها و 16درصد قراردادهای اجاره کاهش یافته است.

    وی با اشاره به جزییات بیشتر گفت: از تاریخ اول فروردین سال جاری تا پایان دی ماه تعداد یک میلیون و 110هزار و 988 فقره معامله در کل کشور صورت گرفته است که از این بین 578هزار و 662 عدد آن مبایعه نامه‌ها و 484هزار و 423 فقره آن اجاره بوده است.

    قلی خسروی ادامه داد: درشهر تهران در تاریخ ذکر شده 277هزار و 715 معامله صورت گرفته که 142هزار و 839 فقره آن اجاره  و 132هزار717عدد آن مبایعه‌نامه بوده است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مالکان دیگر در تعیین رهن و اجاره از قاعده خاصی پیروی نمی‌کنند، گفت: پیش از این حتی برای تعیین سرقفلی از فرمول خاصی استفاده می‌شد اما دیگر آن وضعیت تمام شده و صاحبان ملک هرگونه که خود بخواهند خانه‌های خود را قیمت‌گذاری می‌کنند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده تدابیری اتخاذ شود که نرخ تورم را کنترل کند چون قیمت مسکن و اجاره‌بها متاثر از کاهش یا افزایش نرخ تورم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار