مدیران خودروعصر اعتبار

جای خالی مکانیزم بیمه ای در حوزه ساختمان سازی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در شرایط کنونی از مکانیزم بیمه در حوزه ساختمان سازی استفاده نمی شود و این مسئله موجب شده که در صورت بروز حادثه هیچ فرد یا نهادی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگیرد.

جای خالی مکانیزم بیمه ای در حوزه ساختمان سازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به هشدار نهادهای نظارتی نسبت به بالا بودن آمار ساختمان های پرخطر در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: در شرایط کنونی عمر ساختمان در کشور بسیار پایین است، زیرا استاندارد ساختمان سازی رعایت نمی شود.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سلایق مالکان در کیفیت ساختمان ها اثرگذار است، در بسیاری از موارد افراد ساختمان هایی دو طبقه ساخته اند اما بعد از چند سال، تعداد طبقات را افزایش داده اند و این مسئله موجب بی کیفیت شدن ساختمان می شود.

    جای خالی مکانیزم بیمه ای در حوزه ساختمان سازی/ هیچ کسی مسئولیت بروز حوادث ساختمانی را بر عهده نمی گیرد

    وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی از مکانیزم بیمه در حوزه ساختمان سازی استفاده نمی شود و این مسئله موجب شده که در صورت بروز حادثه هیچ فرد یا نهادی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگیرد و مالک خسارات را متحمل می شود.

    در کل دنیا موضوع بیمه ساختمانی بسیار مرسوم بوده و رویکرد این بیمه ها این گونه است که ساختمان های با کیفیت با قیمت بسیار پایین و ساختمان های بی کیفیت با نرخ های بسیار بالا بیمه می شوند، بنابر این سازندگان ساختمانی تمام تلاش خود را برای ساخت مساکن استاندارد انجام داده تا عملا از معافیت های بیمه ای بهره مند شوند

    بهادری افزود: در کل دنیا موضوع بیمه ساختمانی بسیار مرسوم بوده و رویکرد این بیمه ها این گونه است که ساختمان های با کیفیت با قیمت بسیار پایین و ساختمان های بی کیفیت با نرخ های بسیار بالا بیمه می شوند، بنابر این سازندگان ساختمانی تمام تلاش خود را برای ساخت مساکن استاندارد انجام داده تا عملا از معافیت های بیمه ای بهره مند شوند.

    اجرای بیمه کیفیت ساختمان باید در کشور اجباری شود

    وی با بیان اینکه اجرای بیمه کیفیت ساختمان باید در کشور اجباری شود، گفت: اجرای سیستم بیمه ای ساختمان در ایران بسیار ضروری است، به ویژه در شرایط کنونی که حجم بروز زمین لرزه در کشور افزایش یافته، باید ساز و کار قابل قبولی را در این حوزه اندیشید.

    بخش قابل توجهی از ساختمان ها فاقد استاندارد و کیفیت لازم هستند

    بهادری ادامه داد: البته اجرای بیمه کیفیت ساختمان برای ساختمان های موجود بسیار سخت است، زیرا به نظر من بخش قابل توجهی از ساختمان ها فاقد استاندارد و کیفیت لازم هستند تا بتوان آن ها را بیمه کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: البته راه کار این حوزه نیز مقاوم سازی ساختمان ها است که در این عرصه بخش های دولتی مانند مدارس، بیمارستان ها و آتش نشانی ها از اولویت برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار