مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت نسبت به توانمندسازی افراد کم‌درآمد برای خرید مسکن اقدام کند

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مدیریت بازار مسکن حمایتی و اجتماعی از سوی دولت گفت: دولت باید از طریق پرداخت وام با نرخ سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی نسبت به توانمندسازی افراد کم درآمد برای خرید مسکن اقدام کند.

دولت نسبت به توانمندسازی افراد کم‌درآمد برای خرید مسکن اقدام کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید کمال‌الدین شهریاری درباره راه‌کارهای مدیریت بازار مسکن بیان کرد: بالا رفتن قیمت مسکن در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به دنبال بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاده است. این افزایش قیمت نه تنها در این بخش بلکه تمام دارایی‌ها و کالاهای مردم را دربرگرفته است.

    وی در ادامه اظهار کرد: بخش مسکن نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما با تثبیت نرخ ارز مقداری از رشد قیمت این حوزه کاسته شده است. بازار بعد از یک دوره افزایش قیمت بادکنکی در حوزه مسکن وارد رکود خواهد شد.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: برای مدیریت بازار مسکن باید نسبت به افزایش نرخ وام مسکن اقدام کرد. افزایش وام مسکن خریداران را توانمند می‌سازد تا قدرت خرید مسکن پیدا کنند. از سوی دیگر بر اساس وعده‌هایی که وزیر جدید راه و شهرسازی داده است، دولت و بانک مرکزی باید منابعی را در اختیار بانک‌ها قرار دهند تا مشابه آنچه که در مسکن مهر اتفاق افتاد - البته نه با آن ساختار غیر اقتصادی و تورم زا که در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 اتفاق افتاد- تسهیلات با نرخ کم در اختیار مردم قرار گیرد.

    شهریاری در ادامه تاکید کرد: باید منابع پایداری پیش بینی شود و از محل منابع پایدار بودجه اعتباری در اختیار بانک‌ها قرار گیرد تا بانک‌ها با کمترین نرخ سود تسهیلات بانکی، کمکی به متقاضیان جوان و خانه اولی‌ها کنند. در غیر این‌صورت دولت کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد چراکه همیشه سهم دولت در ساخت و ساز پایین‌تر از پنج درصد بوده است.

    وی افزود: همیشه بازار مسکن در اختیار بخش خصوصی بوده است و فقط در دوران مسکن مهر سهم دولت کمی بالاتر از پنج درصد رفت که پیامدهای اقتصادی ناگوار خود را داشت.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید مسکن اجتماعی و حمایتی را مدیریت کند که راهکار آن نیز توانمند سازی جوانان با درآمد کم از طریق پرداخت وام‌ها با نرخ سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی است که هم بازار مسکن رونق داشته باشد و هم مردم و جوانان توانایی خرید منزل داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو