مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات کارت مصالح به تصوبیب نرسیده‌است

تهران سهمی از ساخت مسکن ویژه کم‌درآمدها ندارد

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه جزییات طرح کارت مصالح ساختمانی هنوز تصویب نرسیده است، گفت: تهران سهمی از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد ندارد.

تهران سهمی از ساخت مسکن ویژه کم‌درآمدها ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علیرضا تابش درباره جزییات طرح کارت مصالح ساختمانی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ساخت 100 هزار بر عهده بنیاد مسکن است و در این پروژه از کارت مصالح ساختمانی استفاده خواهد شد که البته جزییات طرح کارت مصالح ساختمانی هنوز به تصویب نرسیده است.

    وی درباره پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی درباره عرضه مسکن در بازار گفت: این طرح ابعاد مختلفی دارد و یک اقدام ملی برای احداث چهارصد هزار واحد مسکونی در شهرها در حال انجام است و اجرای آن خواست رییس‌جمهوری و وزارت راه و شهرسازی است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: درباره ساخت 100 هزار واحد مسکونی، ابعاد طرح از نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشخص است. منتظر هستیم که منابع احتمالی طرح مشخص شود و پروژه را شروع کنیم.

    وی افزود: تعیین منابع مالی طرح در سازمان برنامه و بودجه در دست بررسی است و به محض تعیین منابع مالی این طرح به اجرا خواهد درآمد. 

    تابش با اشاره به طرح دیگر بنیاد مسکن برای تامین مسکن اقشار کم درآمد گفت: برنامه دیگری برای بافت‌های فرسوده اطراف شهرها در دستور کار داریم که این طرح ابتدا در چابهار و زاهدان به اجرا در می‌آید.

    وی ادامه داد: اعتبار این پروژه هم باید از محل منابع وزارت راه وشهرسازی تامین شود. در حال حاضر در حد تعریف طرح و بازدید از مناطق هستیم و زمین برای اجرای این پروژه تامین شده است. مردم در اراضی مورد نظر برای بهسازی مستقر هستند و وظیفه ما این است که این اراضی را بهسازی کنیم و سامان دهیم.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تامین اراضی برای اجرای این پروژه‌ها اظهار داشت: برای اجرای این طرح اگر در مناطقی نیاز به تامین اراضی وجود داشته باشد، تامین اراضی را بر عهده خواهیم گرفت. در یک تفاهمی با سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی مورد نظر تامین خواهد شد.

    وی همچنین درباره تامین اراضی در اجرای پروژه احداث 100هزار واحد مسکونی در شهرها گفت: زمین برای حدود 20 هزار واحد تامین شده است و مابقی اراضی مورد نیاز هم از طریق خودمالکی تامین می‌شود.

    تابش همچنین در پاسخ به این سوال که سهم تهران از ساخت 100 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد چقدر است، گفت: قرار نیست از این تعداد، هیچ واحد مسکونی در تهران ساخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو