مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اتمام مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان سال ۹۸

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اتمام واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید کشور تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

اتمام مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: پرونده واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید کشور که از نیمه دوم دهه 80 ساخت و ساز آن ها کلید خورده بود و در سال های بعد نیز ادامه داشت نهایتا تا پایان سال آینده به اتمام رسیده و پرونده آن بسته می شود.
    وی با بیان اینکه اتمام واحدهای مسکن تا پایان سال آینده مربوط به واحدهایی است که مشکل قضایی و حقوقی و یا مشکلات فنی خاصی ندارند گفت: این زمان بندی مربوط به واحدهای بدون مشکل مسکن مهر است که به دلیل آنکه دیرتر از سایر پروژه ها در شهرهای جدید کلید خورده اند زمان افتتاح و به مرحله بهره برداری رسیدن آن ها نیز دیرتر از سایر پروژه هاست؛ این در حالی است که پرونده آن دسته از واحدهای مسکن مهر مشکل دار که موفق به حل مشکل آن ها شده ایم نیز تا پایان سال 98 بسته می شود.
    طاهرخانی افزود: با این حال برخی واحدهای مشکل دار مسکن مهر وجود دارند که یا دارای معارض هستند و با مسائل حقوقی مواجه اند و یا با پیمانکار آن ها دچار مشکل شده ایم که نمی توان در خصوص زمان افتتاح آن ها با سایر پروژه های بدون مشکل تا پایان سال 98 به طور قطعی اظهار نظر کرد؛ چرا که به نظر می رسد بخشی از این واحدها تا پایان سال آینده به بهره برداری نخواهند رسید و برطرف کردن مشکلات آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.
    وی گفت:در حال حاضر یک سری از واحدهای مسکن مهر مشکل دار یا در مرحله رفع مشکل قرار دارند و تلاش ها بر این است که مشکلات آن ها برطرف شود و یا مشکل آن ها برطرف شده است؛با این حال احتمال اینکه این واحدها تا پایان سال 98 به اتمام برسند ضعیف است.
    طاهرخانی در خصوص آمار واحدهای مسکن مهر مشکل دار شهرهای جدید کشور اعلام کرد: در مجموعه شهرهای جدید در حدود 10 هزار واحد مسکونی مهر جزو واحدهای مشکل دار هستند؛ به گفته وی مجموع واحدهای احداث شده مسکن مهر در شهرهای جدید کشور حدود 400 هزار واحد مسکونی است که به جز حدود 10 هزار واحد مشکل دار از این تعداد مابقی تا پایان سال بعد افتتاح خواهد شد.
    وی همچنین در خصوص وضعیت پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس نیز اعلام کرد: از آنجا که این پروژه دیرتر از سایر پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید کلید خورد، افتتاح واحدها نیز طبیعتا دیرتر از سایر شهرهای جدید انجام می شود؛بنابراین شهر جدید پردیس از این نظر شرایط ویژه ای دارد؛در مجموع 82 هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت مسکن مهر در این شهر جدید است که حدود 28 هزار واحد مسکونی آن تاکنون افتتاح شده است؛20 هزار واحد تحویل شده است و حدود 40 هزار واحد دیگر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد؛از این تعداد گروهی نیز که تکمیل شده اند به دلیل مشکلات مربوط به عدم تامین خدمات زیربنایی به مرحله بهره برداری نرسیده ومعطل تامین خدمات زیربنایی هستند.
    وی تاکید کرد: موضوع اصلی در پروژه مسکن مهر پردیس، تامین زیرساخت ها، آماده سازی و محوطه سازی، نصبیات واحدها و ... است اما برنامه ریزی شده است که پروژه مسکن مهر این شهر جدید نیز تا پایان سال 98 به اتمام برسد.
    وی همچنین از برنامه ریزی برای تحویل 700 واحد مسکونی شهر جدید هشتگرد به نهادهای حمایتی خبر داد؛این واحدها در ردیف واحدهای بدون متقاضی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار