مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد شهرهای جدید

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درآمد شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت که سبب افزایش قدرت عملیاتی این شرکت شد.

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی در جلسه هم اندیشی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با توجه به اهداف وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تولید 400 هزار مسکن تا سال 1400 از این تعداد عرضه 200 هزار واحد به مجموعه شهرهای جدید محول شده که امسال 67 هزار واحد را تعریف کرده ایم و به هدف 60 هزار واحد دست پیدا می‌کنیم.

    وی افزود: شهرهای جدید در این طرح باید پیشگام باشد؛ چراکه ابزار دست خودمان است. واحدهایی که عرضه خواهد شد با توجه به نگاه سرمایه گذاران با واحدهای فاقد متقاضی مواجه نمی شویم؛ زیرا تجربه نشان داده بخش خصوصی بازده سرمایه را در نظر می‌ گیرد و وارد پروژه ای که سودی در آن متصور نیست نخواهد شد.

    طاهرخانی درباره جذب سرمایه گذاری برای شهرهای جدید گفت: در سال 1397 برنامه ریزی برای جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده بودیم که تا کنون بخش عمده آن محقق شده است. امسال نسبت به سال گذشته، درآمد شرکت عمران شهرهای جدید به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد که به ما قدرت عملیاتی داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم فعال سازی پروژه های راکد تصریح کرد: غیرفعال بودن پروژه ها دو اثر منفی دارد؛ یکی اینکه سرمایه خوابیده است و دوم اثرات اجتماعی این مساله است. به همین دلیل طبق آخرین گزارش تا شهریور حدود 16 پروژه راکد را افتتاح کردیم و فعال سازی سایر پروژه ها را با جدیت خاصی دنبال می کنیم.

    وی تصریح کرد: بخش عمده طرح مسکن مهر امسال به پایان می‌رسد و تعداد اندک باقی مانده نیز در سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اهلیت پیمانکار در پروژه تولید و عرضه 200 هزار مسکن بسیار مهم است افزود: در مسکن مهر جاهایی به مشکل برخوردیم که کارها را به افراد فاقد صلاحیت سپردیم. بنابراین سابقه کاری پیمانکاران موضوع مهمی است. از سوی دیگر در طرحهای مشارکتی قیمت گذاری زمین باید معقول باشد و عایدی سرمایه گذار مدنظر قرار گیرد. با توجه به افزایش قیمت ساخت که اتفاق افتاده مجمع این انعطاف را دارد که سود معقول بگذارد.

    طاهرخانی تاکید کرد: با توجه به بلندمرتبه بودن مسکن مهر در شهرهای جدید باید به سمت تراکم پایین حرکت کنیم تا از قطبی شدن بلندمرتبه فعلی خارج شویم.

    طاهرخانی افزود: وقتی فرصت فراهم است و مجموعه وزارتخانه و مجمع شهرهای جدید شرایط را تسهیل کرده اند انتظار تاخیر در کارها را نداریم و باید تا پایان سال عملکرد توفیق آمیزی در این حوزه داشته باشیم. البته تعداد زیادی کلنگ زنی در دهه فجر داریم ولی نمی خواهیم کلنگ زنی نمایشی داشته باشیم و باید کارها به طور جدی آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار