مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر خبر داد

تعیین بسته تنبیهی برای ساختمان‌های رهاشده

عصر ساختمان- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه بعدازظهر امروز شورا در توضیح لایحه عوارض مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه شهری عدم اتمام ساخت و ساز‌ها در مهلت زمان مقرر شده در پروانه است، لذا این لایحه که در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود، مجدداً برای اعمال آخرین ارزش معاملاتی دفترچه قیمت منطقه‌ای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

تعیین بسته تنبیهی برای ساختمان‌های رهاشده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، محمد سالاری  در توضیح لایحه عوارض مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه شهری عدم اتمام ساخت و ساز‌ها در مهلت زمان مقرر شده در پروانه است لذا این لایحه که در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود، مجدداً برای اعمال آخرین ارزش معاملاتی دفترچه قیمت منطقه‌ای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

    وی ادامه داد: این لایحه در اصل همان عوارض تطویل است که عنوانش تغییر کرده، یعنی اگر ساختمانی که پروانه ساخت می‌گیرد در پروانه 2 سال مهلت شروع به آن داده می‌شود و هنگامی که شروع کرد، طبق جدولی براساس تعداد طبقات و متراژ بنا، زمانی برای اتمام آن مشخص می‌شود.

    سالاری تصریح کرد: اگر کسی نتوانست در مهلت قانون ساخت و ساز را به اتمام برساند، طبق مصوبه قبلی یکسال مهلت به آن ارفاق می‌شود که یک بار هم می‌تواند تمدید کند، اما اگر بعد از این زمان نیز ساختمان تمام نشد، از آنجایی که مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است باید عوارضی را تحت عنوان عوارض تطویل بپردازد، در اصل این یک بسته تنبیهی برای ساختمان‌های رهاشده است.

    وی افزود: این مصوبه در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته و اکنون هم ملاک عمل است، اما معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با توجه به اینکه فرایند صدور پروانه دو مرحله‌ای شده تغییراتی در محتوای مصوبه ایجاد کرده است.

    وی تاکید کرد: برای تعاونی‌های مسکن کارکنان نیز به دلیل اینکه برای اتمام به زحمت پول جمع می‌کنند، ارفاقاتی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار