مدیران خودروعصر اعتبار

چهار نیروگاه خورشیدی در همدان بهره برداری شد

عصر ساختمان- چهار نیروگاه خورشیدی به طور همزمان امروز (سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو در شهرستان کبودراهنگ از توابع استان همدان بهره برداری شد.

چهار نیروگاه خورشیدی در همدان بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این نیروگاه ها هرکدام با ظرفیت هفت مگاوات وارد شبکه برق رسانی شدند که با ورود این نیروگاه ها به چرخه تولید برق، تعداد نیروگاه های خورشیدی استان همدان به 6 نیروگاه افزایش یافت.
    با بهره برداری از این چهار نیروگاه، ظرفیت نیروگاه های خورشیدی همدان به 45 مگاوات رسید.
    هفت میلیون یورو توسط بخش خارجی در هرکدام از این نیروگاه ها سرمایه گذاری شده که در مجموع 28 میلیون یورو برای ساخت این چهار نیروگاه هزینه شده است.
    نیروگاه های خورشیدی «باباطاهر» در شهرستان فامنین، «بشیک تپه» و «شهدای همدان» در شهرستان کبودراهنگ و «بوعلی» در شهرستان همدان چهار نیروگاهی هستند که وارد شبکه توزیع برق استان شدند.
     بر اساس آخرین آمار 100 درصد از جمعیت شهری و روستایی همدان در قالب 736 هزار مشترک از نعمت برق برخوردار هستند.
    در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، 2 واحد صنعتی فروسیلیس، یک کارخانه دارو سازی و یک کارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری می شود.
    جهانگیری در این سفر با حضور در شهرک صنعتی ویان واقع در شهرستان کبودراهنگ، علاوه بر بازدید و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد راد، چهار نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی را به طور همزمان در سطح استان افتتاح خواهد کرد.
    وی در ادامه برنامه های این سفر یک روزه، کارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسرکان را بهره برداری و سپس از شهرک مبل و منبت شهرستان ملایر بازدید می کند.
    افتتاح 2 واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شرکت در جلسه شورای اداری استان که با حضور کارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان همدان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار