مدیران خودروعصر اعتبار

نجات معجزه آسای یک کارگر

میلگرد ساختمانی که دردسرساز شد+عکس

عصر ساختمان- متخصص جراحی مغز و ستون فقرات با اشاره به انجام موفقیت آمیز یکی از نادرترین جراحی مغز جهت خارج کردن میلگرد ساختمانی از جمجمه کارگر نیمه‌جان گفت: در این حادثه میلگرد از پیشانی کارگر وارد و از پشت گوش آن خارج شده بود.

میلگرد ساختمانی که دردسرساز شد+عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، خلیل میرزامحمدی، متخصص جراحی مغز و ستون فقرات در ارتباط با خارج کردن میلگرد ساختمانی از جمجمه کارگر ساختمانی اظهارداشت: بیمار نیمه جان افغانستانی درحالی که میلگرد ساختمانی در پیشانی او فرو رفته بود با خونریزی شدید و درحالت کمای عمیق، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد که با توجه به شدت صدمه به مغز و همچنین خونریزی فعال به سرعت برای سی تی اسکن و اتاق عمل آماده شد.

    وی با بیان اینکه این حادثه برای کارگر حدود یک هفته پیش به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در این حادثه میلگرد از پیشانی وارد شده و از پشت گوش خارج شده بود که البته کارگران حاضر در صحنه حادثه در ابتدا سعی داشتند میله را از سر بیرون بکشند که خوشبختانه نتوانستند و درنهایت به بریدن شاخه میلگرد اکتفا کردند، پس از سی تی اسکن و بررسی مناطق آسیب دیده مغز و تشکیل تیم پزشکی، بیمار به سرعت در بیمارستان الغدیر وارد اتاق عمل شد.

    وی ادامه داد: در این عمل جراحی پیچیده که 6 ساعت به طول انجامید، با روشی جدید که مستلزم نگهداشتن جسم خارجی روی جمجمه با پایه استخوانی است تلاش شد در طول عمل، میلگرد تکان نخورده و باعث آسیب بیشتر به مغز نشود، پس از باز کردن مسیر میلگرد و خارج کردن جسم خارجی مرحله دوم جراحی آغاز شد که طی آن تکه های استخوانی و بافت مغزی آسیب دیده با دقت و ظرافت خارج شد.

    وی گفت: در طول جراحی و در زمان خارج کردن میلگرد با توجه به آسیب های وارده به عروق مجاور، شدت خونریزی در مواردی بالا می رفت که همین امر باعث کند شدن روند جراحی می شد، ولی با کنترل خونریزی و استفاده از تکنیک های جدید جراحی توانستیم روند جراحی را به طور کامل طی کنیم.

    این جراح مغز افزود: با توجه به شدت حادثه، کمای عمیق و خونریزی شدید در بیشتر موارد، بیماران در حین جراحی فوت کرده و یا درصورت زنده ماندن نمی توانند به روند طبیعی قبلی بازگردند درحالی که در جراحی فوق از تکنیک ها و شیوه های جراحی مدرن روز دنیا استفاده شد که خوشبختانه پس از 4 روز مراقبت در آی سی یو، بیمار از کما خارج شده و در بهبودی کامل به سر می برد.

      میرزامحمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیمار به روند طبیعی بازگشته و با وجود شدت حادثه تنها آسیب ناچیزی به حافظه شنیداری وارد شده و هیچ مشکل دیگری ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار