مدیران خودروعصر اعتبار

در مدیریت شعب استان اصفهان برگزار شد

نشست تخصصی با فعالان بخش مسکن و ساختمان انجمن صنفی انبوه سازان استان

عصر ساختمان- نشست تخصصی با فعالان بخش مسکن و ساختمان انجمن صنفی انبوه سازان استان اصفهان به میزبانی بانک مسکن و با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن برگزار شد.

نشست تخصصی با فعالان بخش مسکن و ساختمان انجمن صنفی انبوه سازان استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در ابتدای جلسه نوروزی مدیر استان ضمن خوش آمد گویی و تشکر از حضور پررنگ اعضا با اشاره به پتانسیل موجود در وجود حرفه ای ها ، هدف از این نشست را دریافت بازخورد و انتظارات مناسب بیان کرد.

    وی همچنین با اشاره به توان بالای انبوه سازان در زمینه های مختلف مالی ، فنی و اجرایی که می تواند تاثیر بسزایی بر شرایط بازار مسکن و اقتصاد که دغدغه سیاست گذاران این حوزه است ، داشته باشند را علت اصلی برگزاری این نشست عنوان کرد.

    مدیر اصفهان در ادامه صحبت های خود گفت: بی تردید بخش مسکن و ساختمان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور محسوب می شود که سهم عمده ای در تولید ناخالص ملی ، سرمایه گذاری و اشتغال کشور دارد و به لحاظ ارتباط نزدیکی که با سایر بخش های اقتصادی دارد و نقشی که در ایجاد زنجیره تولید و فعالیت های تولیدی می تواند داشته باشد همواره به عنوان یک محرک قوی و موثر در رونق و رشد اقتصادی کشور مورد توجه دولت و فعالان این بخش قرار گرفته است.

    نوروزی افزایش کیفیت ساخت و مطلوبیت و افزایش رفاه مصرف کنندگان را یکی از دغدغه های مهم در حوزه ساخت و ساز عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور اغلب ساخت و ساز ها توسط افراد غیر حرفه ای صورت می گیرد ، موارد پیش گفته کمتر مورد توجه قرار گرفته و اگر هم در دستور کار باشد ، مستلزم لحاظ هزینه های غیر ضروری است که افزایش بهای تمام شده را در پی دارد ، لذا با توجه به اهمیت و لزوم صیانت از سرمایه های عظیم ملی که در صنعت ساختمان و مسکن وجود دارد و به منظور جلوگیری از هدر رفت این سرمایه ها به واسطه ساخت و سازهای غیر حرفه ای ، با رعایت مقررات و استانداردهای ملی ساختمان ، ارتقا ء دانش مهندسان و همچنین افزایش همکاری و تعامل همه جانبه بخش های مرتبط با مسکن و البته افزایش آگاهی مردم در این راستا باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار بگیرد و با اعمال سیاست های مناسب در فرآیند ساخت و ساز و شیوه های تامین مالی باید طوری عمل کرد که سازنده های غیر حرفه ای نقش کم رنگ تری پیدا کنند و اولویت ها متوجه انبوه سازان و سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای باشد.

    مدیر شعب استان در ادامه اظهار داشت: بانک مسکن در راستای حمایت از انبوه سازان و سازندگان دارای صلاحیت حرفه ای شرایط خوبی را فراهم کرده و بسته های اعتباری را در قالب بانکداری خرد و بانکداری شرکتی در دستور کار خود قرار داده است ، که تناسب سقف تسهیلات با جمعیت شهرها ، رعایت الگوی مصرف و توجه به همکاری های نوین در امر ساخت و ساز ، به صورت استفاده از تسهیلات جانبی همچون سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در قالب عقود مشارکتی و مرابحه از جمله ویژگی های این بسته حمایتی بانک مسکن محسوب می شود.

    نوروزی افزود : در واقع سیاست های اعتباری بانک مسکن هم تولید و عرضه مسکن را پوشش می دهد و هم با اعطای تسهیلات خرید به افراد ، زمینه را برای عرضه و واگذاری واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان فراهم می کند.

    وی با اشاره به حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بعنوان یکی از محصولات انحصاری پرتفوی خدمات بانک مسکن افزود : با توجه به مبلغ بالای تسهیلات این حساب نسبت به سایر مدل های تسهیلاتی خرید و همچنین پایین بودن نرخ تسهیلات و امکان اعطای دو فقره تسهیلات بر روی یک پلاک در قالب زوجین خانه اولی، این قابلیت را برای انبوه سازان فراهم کرده است که بتوانند برنامه تولید خودشان را مدیریت کنند.

    مدیر اصفهان در پایان صحبت های خود تصریح کرد : در صورتی که انبوه سازان سیاستهای خودشان را به سیاست های بانک مسکن و دولت ، علی الخصوص در حوزه بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نزدیکتر نمایند، قطعاً تاثیرات مثبتی در جهت رونق بخش مسکن در بُرش ملی و منطقه ای خواهد گذاشت.

    در ادامه این نشست ، سعید زارعی معاون اجرایی مدیریت استان اصفهان با تشریح شرایط و سیاست گذاری جاری و محصولات منحصر به فرد بانک و انواع تسهیلاتی که از قابلیت بالایی برخوردار هست ، از اعضای انجمن خواست که در راستای توسعه همکاری و تعامل بیش از پیش فیمابین ، نسبت به نشر مطالب مطروحه برای اعضا و فعالان بخش تولید مسکن و ساختمان اقدام کنند.

    در پایان، سیدکریم داوودی، نایب رییس انجمن ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و با قدردانی از زحمات همکاران صف و ستاد در بانک مسکن، اظهار داشت که همواره بانک مسکن را بعنوان اولین همکار و یاور برای انبوه سازان می شناسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو