مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

بیش از ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی لرستان نیاز به نوسازی دارند

عصر ساختمان- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: باید رتبه شهرها به سمت و سویی باشد که کمترین آسیب‌های اجتماعی را داشته باشند.

بیش از ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی لرستان نیاز به نوسازی دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس مجید کیان‌پور با بیان این‌که لرستان با حوادث قهری و رخدادهای طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: بیش از 80 درصد مناطق استان در معرض (زلزله و سیل) قرار دارند.

    وی با بیان این‌که بهترین رویکرد برای مبارزه با این موارد این است که خوب بسازیم و به دنبال این باشیم که جامعه مسکن را مدنظر قرار دهیم، اضافه کرد: باید رتبه شهرها به سمت و سویی باشد که کمترین آسیب‌های اجتماعی را داشته باشد.

    کیان‌پور بیان کرد: اماکنی که نیاز به نوسازی، مرمت و مقاوم‌سازی دارند باید برای همه آنها برنامه‌ریزی مجدد و قوی داشته باشیم.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: تقریباً بیش از 50 هزار واحد مسکن روستایی در استان نیاز به نوسازی دارند و باید آموزش‌های لازم را به مردم دهیم و آن‌ها را حساس کنیم؛ به دنبال آن باشیم که هیچ منزل روستایی در استان بدون نوسازی باقی نماند.

    وی تاکید کرد: ضرورت دارد واحدهای مسکونی روستایی را در برابر زلزله و سیل مقاوم کنیم.

    کیان‌پور تصریح کرد: شهرداری‌ها به دنبال آن باشند که ساختمان‌های بلندمرتبه که در شهرها ساخته می‌شود حتماً ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در آن‌ها رعایت شود.

    وی گفت: شهرداری‌ها به دنبال این باشند که سازمان‌های آتش‌نشانی به نردبان‌های بلند مجهز شوند.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار کرد: در برخی شهرهای استان که ساختمان‌های بلند دارند توان و تجهیزات کافی برای مقابله نداریم، به لحاظ خودروهای آتش‌نشانی کمبود داریم، هم‌چنین در لرستان خودروهای نردبان‌دار نداریم.

    کیان‌پور عنوان کرد: این یک ضرورت است بتوانیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا در مواقع حادثه تجهیزات لازم را داشته باشیم.

    وی با بیان این‌که تقریباً مسیر گسل‌ها در منطقه لرستان شناسایی‌شده است، یادآور شد: باید در برنامه‌های توسعه شهری این مهم مدنظر قرار گیرد و برای توسعه شهرها به سمت و سوی گسل نرویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار