مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ ابزار مورد نیاز یک کاشی‌کار حرفه‌ای

عصر ساختمان - نصب کاشی تا حدود زیادی یک هنر است. برای طرح‌بندی و ترکیب کاشی‌ها با بافت‌ و ضخامت‌های مختلف در یک الگوی جذاب، سال‌ها تمرین و کار لازم است. اما اگر چنان‌ چه یک نقاش برای ایجاد هنر خود از جایگزین‌هایی مانند تفاله قهوه، شراب، و یا حتی گلبرگ‌های گل می‌تواند استفاده کند، وقتی‌که بحث استفاده از ابزار کاشی به میان می‌آید جا برای خلاقیت‌های این چنینی وجود ندارد. با این حال، شاید نیازی به گفتن نباشد که مشاهده رضایت و شگفتی در چهره صاحب‌خانه پس از دیدن نتیجه نهایی کار، بسیار ارزشمند است.

۱۰ ابزار مورد نیاز یک کاشی‌کار حرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، ابزارکاشی به‌منظور اهداف خاص در حین روند نصب کاشی طراحی شده‌اند. تلاش برای یافتن یک ابزار جایگزین، در بهترین حالت ممکن، زمان لازم برای تکمیل پروژه را تا میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. در بدترین حالت، ابزار جایگزین احتمال دارد به کاشی آسیب وارد کند، یا حتی ممکن است که کاشی‌کار در معرض آسیب رساندن به خود قرار گیرد.
این بدان معنا نیست که شما باید تمام ابزارهای کاشی‌کاری را پیدا و تهیه کنید. بلکه، شما باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزاتی که شما در اختیار دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا کار را همراه با راحتی و بازدهی بیشتری انجام دهید.
با توجه به مباحث مطروحه، در ادامه مطلب لیستی از ده ابزار مهم کاشی‌کاری که هر نصاب حرفه‌ای می‌بایست در جعبه ابزار خود داشته باشد، آورده شده است.
1- ابزار برش دستی کاشی
یکی از مهمترین ابزارهایی که شما به عنوان یک کاشی‌کار نیاز دارید یک دستگاه برش دستی کاشی است. این ابزار در عین حال که چند کاره و سبک وزن است، استفاده از آن نیز آسان می‌باشد، به صورتی‌که با استفاده از آن، حجم زیاد کار را می‌توانید با کمترین میزان خستگی انجام دهید.
استفاده از ابزار دستی برش کاشی نه تنها می‌تواند سرعت برش را افزایش دهد، بلکه شما را قادر می‌سازد تا تنها با یک دست از آن استفاده کنید. خروجی کار، برش تمیز و دقیق است و چنان‌چه شما با سرامیک و یا شیشه نیز کار کنید، این ابزار برکیفیت متریال در سطح تاثیری نمی‌گذارد.
به این ابزار باید با این دید نگاه کنید که با استفاده از آن کاشی‌ها در ابعاد مختلف، حتی در مقیاس بزرگ مانند (26، 36، و یا حتی 60 اینچ) را به راحتی می‌توانید برش دهید. 
2- کاشی بر
بیشتر امور مربوط به کاشی‌کاری، به برش‌کاری نیاز دارند تا زمانی که نصب می‌شوند، کاملا فیت باشند. چنان‌چه خواستار برش‌های عالی بر روی انواع مختلف متریال مانند سرامیک، شیشه، پرسلان و یا سنگ‌های طبیعی اعمال کنید، ابزار حرفه‌ای "کاشی‌بر" یک وسیله ضروری برای شما خواهد بود.
اگر شما به دنبال ابزار پیشرفته‌ای هستید، بدون شک "کاشی‌بر" مدل  DC-250، یکی از بهترین ابزارهای کاشی موجود در بازار است
DC-250 با وزنی در حدود 54 کیلیوگرم می‌تواند توسط یک فرد حمل شود. علاوه بر این، چرخ‌هایی که به قاب این دستگاه متصل شده‌اند، حرکت آن را در فضاهای به خصوص کارگاهی ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. موتور قدرتمند 790/2 دور در دقیقه می‌تواند سخت‌ترین سطوح متریال را برش دهد و در عین حال لبه ها را تمیز و صاف می‌کند.
3. مته الماسی دریل
گاهی اوقات شما با مواردی روبرو می‌شوید که نیاز است برای گذر لوله‌ها، دستگاه تخلیه و یا اتصالات شیر آلات حفره‌هایی بر روی سطح کاشی ایجاد کنید. ایجاد کردن حفره روی کاشی‌ها، نیاز به محاسبات ریاضی و ابزار با کیفیت بالا دارد تا از این‌که ترک و شکستگی بر روی سطح کاشی ایجاد نمی‌شود، مطمئن شوید.
چنان‌چه شما با متریال کاشی‌های مختلف کار می‌کنید، بنابرین مته دریل ابزاری حیاتی برای شماست. پیدا کردن مته‌های دریل با قطرهای مختلف شما را قادر به ایجاد حفره‌های مختلف بر روی سطوح مختلف نظیر گرانیت، پرسلان، شیشه‌ای و یا کاشی‌های مرمر می‌سازد.
مته الماسی دریل که شامل ویژگی‌هایی نظیر برش خیس نیز می‌شود، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا میزان گرد و غبار و سر و صدا در سایت کارگاهی را کاهش دهید. نکته‌ قابل توجه حصول اطمینان از دارا بودن دهانه‌های جانبی دستگاه است که این امر باعث می‌شود فرآیند خنک شدن مته‌های دریل بهبود یابد. این دهانه‌ها پس از هر بار استفاده از ابزار، حذف پسمانده‌ها را تسهیل می‌کند و فرآیند نصب را سریع و راحت می‌کند.‌
4- میکسر ملات کاشی
یکی از جنبه‌های حیاتی در نصب کاشی موفقیت آمیز، درست کردن ملات مناسب است. با این حال، اگر شما ابزار مناسب نداشته باشید مهم نیست، به شرطی که شما بدانید چگونه می‌توانید ملات را به خوبی مخلوط کنید. کیفیت مخلوط کردن ملات نه تنها کل فرآیند کاشی‌کار را ساده‌تر می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا پیوند قدرتمند ایجاد کنید و به این ترتیب نصب طولانی مدت را تجربه خواهید کرد.
میکسرهای ملات کاشی در انواع مختلفی و با سرعت و موتورهای گوناگونی موجود است که کاملا برای مخلوط کردن سیمان، چسب، رنگ، رزین‌ها و سایر متریال مناسب هستند. به عنوان یک قاعده کلی، همیشه باید اطمینان حاصل کنید که از تیغه مناسب برای ترکیب ملات استفاده می‌کنید.
5- سطل لاستیکی
سطل لاستیکی خوب از مهمترین ابزارهای کاشی‌کاری است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. نه تنها شما می‌توانید از آن برای مخلوط کردن یا حمل ملات استفاده کنید، بلکه متریال لاستیکی استفاده شده در این محصول، سطل‌های لاستیکی را آسان‌تر از سطل‌های پلاستیکی تمیز می‌کند. حتی اگر ملات کاملا خشک باشد، باز هم برای تمیز کردن یک سطل لاستیکی در مقایسه با یک سطل پلاستیکی سخت، زمان کمتری استفاده می‌شود.
سطل‌های لاستیکی با دوام و انعطاف پذیری عالی که دارند، از ابزارهای اضافی هستند که برای کاشی‌کاری حیاتی به شمار می‌روند. نیازی به گفتن نیست که این سطل‌ها قابلیت انباشته شدن دارند و همچنین فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. بنابراین، برای تهیه آن‌ها در اندازه‌های مختلف اقدام نمایید.
6- ماله کاشی
صرف نظر از نوع کاشی که نصب می‌کنید، اعم از سنگ‌های سرامیکی و یا طبیعی، شما باید آن‌ها را با ملاتی به سطح نصب کنید. شما باید ملات را طوری مرتب کنید تا کاشی‌ها به طور هم سطح به دیوار یا کف نصب شوند.
ماله کاشی از مهمترین ابزار در نصب کاشی است و چنان‌چه می‌خواهید نتیجه نهایی کارتان حرفه‌ای به نظر رسد به این ابزار نیاز دارید.
هنگام انتخاب یک ماله، مطمئن شوید باید سایز مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید میزان پوشش ملات مناسب را اجرا کنید. پیشنهاد می‌شود به دنبال ماله سبک وزن و محکم باشید تا فرآیند مخلوط کردن ملات تسهیل شود.
7. ماله بندکشی
بندکشی یکی از مهمترین بخش‌های فرایند کاشی‌کاری است و بدون آن سطح ظاهری ناهموار و ناتمام خواهد ماند. به وسیله بندکشی میان کاشی ها پر می شود و آن‌ها را به هم متصل می کند.
ماله لاستیکی بندکشی شامل یک لاستیک محکم و انعطاف‌پذیر است که به یک دسته C شکل متصل شده است. این قابلیت وجود دارد که این محصول را با سطوح مختلف از نظر سختی و ضخامت انتخاب کنید، بنابرین باید بهترین گزینه که منجر به نتیجه ایده‌آل می‌شود را انتخاب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید در سطوح و طرح‌های مختلف، کارایی آن متفاوت خواهد بود. بنابراین، قبل از انتخاب ماله بندکشی، نیازهای خود را در نظر بگیرید.
8- سیستم تراز کاشی
سیستم تراز کاشی شامل تمام چیزهایی است که کمک می‌کنند تا کاشی‌ها هم سطح با هم نصب شوند؛ ابزارهایی مانند، گیره‌های تراز کننده و انبر
گیره‌های کاشی تراز سریع کاشی‌ها را تضمین می‌کنند. برای اطمینان از اینکه فشار بر روی کاشی‌ها به طور مساوی توزیع شده، از آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین کل سطح را هم‌سطح می‌کند.
9- اسپیسر کاشی
چندین دهه پیش، نصابان حرفه‌ای در طول فرآیند نصب کاشی از طناب، پیچ و شیشه و ... برای نگه داشتن کاشی‌ها در فاصله مشخص از یکدیگر استفاده می‌کردند. خوشبختانه همه چیز تغییر کرده است و در حال حاضر اسپیسرهای کاشی فاصله‌ای یکسان بین کاشی‌ها را برای شما به ارمغان می‌اورد که برای الگوهای دیگر نیز قابل تغییر است.
Twinflex در حال حاضر نمونه‌ای از اسپیسرهای کاشی است که فرآیند نصب را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند. این اسپسرهای کاشی در حالی‌که از مواد با کیفیت و با دوام ساخته شدند، تمام ویژگی‌های ممکن را در یک مدل واحد دارا هستند که سال‌ها می‌توانند بدون فرسوده شدن مورد استفاده قرار ‌گیرند.
10- پد زانو
کاشی‌کار حرفه‌ای بودن دارای نیازمند فعالیت زیادی است. یک کاشی‌کار اعم از مبتدی تا حرفه‌ای، بر خلاف یک کار دفتری، برای نصب کاشی نیاز به فعالیت‌های جسمانی زیادی دارد. شما مدام در حال نشستن و برخاستن هستید و از بازوان خود برای ترکیب کردن ملات استفاده می‌کنید.
مهم نیست که شما جوان یا پیر باشید، اما نشستن و بلند شدن بر روی زانو به صورت مداوم، در نهایت منجر به درد خواهد شد. پدهای زانو نه تنها از زانوهای شما محافظت می‌کنند، بلکه کار شما را امن‌تر و راحت‌تر نیز می‌کنند. در حال حاضر، محصولات ارگونومیک بالاترین سطح مقاومت را دارا هستند.
یک کاشی‌کار خوب نیاز به ابزار نصب کاشی خوب دارد
دیگر این موضوع که تا چه حد ماهر یا متعهد هستید، از اهمیت زیادی برخوردار نیست، زیرا کار شما تنها به خوبی ابزارهایی که در اختیار دارید، بستگی دارد. خودتان را با بهترین ابزار نصب کاشی تجهیز کنید تا پروژه‌هایتان با بالاترین کیفیت، اجرا شوند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو