مدیران خودروعصر اعتبار

رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم خواهد بود

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه رشد قیمت در هر کالایی با آغاز سال جدید رخ می دهد و این موضوع برای مسکن هم اجتناب ناپذیر است گفت:قیمت مسکن به گونه ای افزایش یافته که قدرت خرید به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی روانشادنیا در خصوص آینده بازار مسکن با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن در سال آینده به آن شکل نخواهد بود گفت: رشد قیمت مسکن در سال آینده متاثر از افزایش سایر کالاها رخ خواهد داد اما به دلیل قدرت خرید پایین متقاضیان این رشد قطعا کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

    این کارشناس مسکن ادامه داد:این روزها متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان از این دارد که بیشترین افزایش قیمت در مناطق یک و 21 ثبت شده است و اتفاقا این مناطق نیز بیشترین افت تعداد معاملات را تجربه کرده اند.

    روانشادنیا تاکید کرد: این تحلیل نشان می دهد که یک گروه از خریداران مصرف‌کنندگان واقعی هستند که توانشان در واحدهای کوچک متراژ در مناطق ارزان قیمت است و گروه دوم مربوط به متقاضیانی است که در مناطق شمالی تهران در حال خرید مسکن به قصد سوداگری هستند پس منحنی توزیع قیمت‌ها و معاملات مسکن، نرمال نیست.

    این کارشناس مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا با این کاهش قیمت مسکن در سال آینده نیز می‌توانیم بگوییم که قیمت‌ها کاهشی خواهد بود، گفت: به هر حال رشد قیمت مسکن در سال آینده به آن شکل نخواهد بود و قطعاً این رشد کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی که همواره بین 10 تا 15 درصد است خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه برای کنترل قیمت مسکن بهترین راه این است که دولت با اعطای تسهیلات به سازندگان آنها را در ساخت مسکن تقویت کند اظهار داشت: قطعا اگر برنامه هایی مثل دریافت مالیات از این واحدهای ساخته شده برای خالی نماندن اجرا شود هیچ سازنده ای بعد از اتمام ساخت مسکن آنها را برای گرانتر شدن نگه نخواهد داشت.

    وی افزود: پس عرضه مناسب مسکن می تواند موجب پاسخگویی مناسب به تقاضا باشد و دیگر شاهد رشد جهشی قیمت ها نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار